Catrice – Longlasting Nail Polish System

Ik heb altijd, maar dan ook ALTIJD, problemen met nagellak. Misschien zijn mijn nagels niet super gezond, maar na 1,5-2 dagen is er al een groot deel van mijn lak gechipt. Ik was al een tijdje benieuwd naar de Sally Hansen Miracle Gel, maar die is toch een beetje prijzig. Maar, ik heb goed nieuws! Catrice heeft sinds kort een soortgelijk systeem in hun assortiment, en ik kan alvast verklappen dat ik erg enthousiast ben!

image
Voor een ‘perfecte’ manicure heb je maar 3 producten nodig: de Gel Base Coat (wit), je lievelingskleur nagellak van Catrice (of elk ander merk…) en de Gel Top Coat (zwart). Simpel he? Ik vind de producten er heel erg mooi uitzien, en door het doosje helemaal niet budget!

image
Ook de flesjes zijn goed van elkaar te onderscheiden: de basecoat is helemaal wit en je kan de lak niet zien; de topcoat heeft een zwarte dop met een glazen flesje, waardoor de transparante topcoat te zien is. Ook staat er voor de duidelijkheid een 1 op de basecoat en een 3 op de topcoat. Handig, zo kan je je nooit vergissen! Zulke kleine extraatjes doen het goed bij mij 🙂

image
Op bovenstaande foto heb ik een laagje van de basecoat aangebracht op mijn nagels. Qua structuur is hij gelijk aan de meeste basecoat, misschien iets dikker. Ik merk dat hij snel opdroogt en dan een iets andere kleur krijgt. Ook voelt de lak iets stroever aan dan een normale basecoat. So far, so good!

image
Daarna bracht ik het mooie lakje First Class Up-Grape aan, uit de Ultimate Nail Laquer lijn. Twee laagjes van dit mooie, bessenkleurige lakje, en na ongeveer 20/25 minuten een dunne laag van de topcoat. Deze brengt erg makkelijk aan en is iets aan de dunne kant, wat ik persoonlijk erg fijn vind! Ook geeft hij heel erg veel glans, gaaf! Echt alsof het gelnagels zijn 🙂

image
Maar dan nu: werkt het ook? Bovenstaande foto is op dag 3 genomen, nadat ik op mijn werk veel dozen met mijn handen open gesloopt heb. Geen beschadigingen te zien! Hier was ik al best tevreden. Ook kan je de mooie glans hier goed zien!

image
Na een week vond ik het wel tijd om de nagellak te verwijderen. Ongeveer 5/6 dagen heeft hij erg bijna perfect opgezeten! Je kan zien dat de opvallende glans verdwenen is, hij is iets doffer, en verschillende nagels beginnen iets te chippen. Maar ik was al super blij met 5 dagen! Het verwijderen van de nagellak is trouwens net zo makkelijk als met gewone nagellak, ik kreeg het er met een watje en aceton-loze verwijderaar gemakkelijk af.

image
Ook probeerde ik het met een ander kleurtje, dit paarse kleurtje (Floralilac uit de Eve In Bloom collectie) zat er hier een week op! Ik ben echt blij verrast 😉

Conclusie
Heb je net als ik problemen met snel chippende nagellak? Zoek dan niet verder, Catrice heeft een oplossing! En nog budget ook, je betaalt ongeveer 1/2 van de prijs van de Sally Hansen Miracle Gel voor de base- en topcoat samen, en het effect is erg goed! Doordat mijn nagels beschermd zijn, krijgen ze ook de kans om langer en sterker te groeien. Ze zijn al een tijd niet zo mooi sterk en lang geweest! Ik ben écht super enthousiast over dit product! ❤

De Catrice Gel Base- en Topcoat zijn voor €3,59 per stuk verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister. Een Ultimate Nail Laquer kost €2,99. Voor €10,20 heb je al een complete, longlasting manicure! 😉

Hebben jullie ook altijd last van snel chippende nagellak?

2 thoughts on “Catrice – Longlasting Nail Polish System

Geef een reactie

