My Makeup Lookbook 11/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week probeerde ik eens wat anders: ik droeg in mijn looks bijna geen eyeliner! Gewoon, om eens uit mijn comfort zone te stappen. Lees mee voor mijn ervaringen en een paar mooie looks, zonder eyeliner! 😉

Maandag
image
image
Yeeeeeey, ik bleef nog gezellig een nachtje langer bij Rick, want ik had zondagavond écht geen zin om nog een uur in de trein naar huis te zitten. ’s Ochtends vroeg vertrok ik weer richting Utrecht voor een ochtendje les, niks spannends 😉 Ik maakte me op bij Rick, waar ik het altijd lastig vind om goede foto’s te maken. Ik gebruikte het Essence – All About Sunrise palette om een mooie warme look te maken, maar helaas was hij na een halve dag al extreem messy! Normaal gebeurt dat niet zo snel. Het zou een look met glimmend taupe, perzik en donker grijsbruin de crease voor moeten stellen, maar daar is helaas weinig van te zien 😦 Gelukkig zat mijn mooie Essence – Natural Beauty wel nog mooi op mijn lippen!
image

Dinsdag

Woensdag
image
image
Vandaag besloot ik om eens geen eyeliner te dragen en te kijken wat ik daarvan vond. Ik ben het zo gewend dat ik me altijd behoorlijk kaal voel zonder, haha! Maar toch vind ik het wel iets hebben, het is weer eens wat anders. Ik maakte geen heftige look, maar gewoon iets natuurlijkers met glimmend roze/huidskleur op mijn hele ooglid en roodbruin in de crease, buitenkant en onder mijn oog. Een likje mascara, wat everyday lipstick (Catrice – In A Rosegarden) op en ik kon gaan! Het scheelt een maar klein beetje tijd, en ik denk dat ik dit wel vaker wil proberen 🙂
image

Donderdag
image
image
Het licht werkte vandaag niet mee, grrr, zon! Maar stiekem vond ik die zon wel erg fijn 😉 Ik bracht mijn dag vooral lerend door, maar ging er ook even tussenuit om naar het dorp te gaan voor fruit en shampoo. Ik maakte weer een look zonder eyeliner, deze keer met licht en donker roségoud 🙂 Past mooi bij mijn ogen! Daarbij droeg ik alleen een beetje getinte lippenbalsem van Catrice, met een lief, donkerroze kleurtje! Simpel, maar toch een stuk verzorgder!
image

Vrijdag

Vandaag droeg ik wel makeup, maar ben ik stomweg vergeten om foto’s te maken! Ik ben lekker bezig deze week 😉 Het was een hele ongezonde dag vandaag, oeps! Ik ging lekker koffie drinken met mijn moeder, en daarbij aten we een taartje (mocca voor haar, tiramisu voor mij, yum!), bij Espresso Passion in Maarssen. Als je een keertje daar in de buurt bent, moet je zeker een koffie’tje halen, het is altijd heerlijk en de bediening is super aardig 🙂 Ook namen we bij Kippie wat kipsaté en Chinese bami mee voor het avondeten. Dat was heerlijk! Ik droeg een best simpele look met bruintinten, en Rimmel Apocalips in Celestial op mijn lippen. Mijn moeder vind dat een geweldig kleurtje, en ik ook!

Zaterdag
image
image
Op zaterdag werkte ik voor de verandering eens niet, maar hielp ik op de open dag van Universiteit Utrecht! Daar vertelde ik wat over mijn studie (College of Pharmaceutical Sciences) en beantwoordde ik vragen van nieuwsgierige studenten en hun ouders. Samen met wat mensen uit mijn jaar en het 2e/3e jaar was dat super gezellig! Ik droeg iets meer gezichtsmakeup dan normaal, want ik had weer eens zin om mijn L’Oréal True Match foundation te dragen, die nu echt perfect matcht met mijn winterhuidje. Daarbij droeg ik een heldere ooglook met matte wit, glimmend beige en cranberry in de crease/onder mijn oog, en mijn nieuwe favoriet Catrice – On The Pink Side Of Life op mijn lippen. Zulke looks met cranberry en rozige lippen zijn wel écht mijn favoriet 🙂
image

Helaas is het een iets korter weekje dan normaal, maar toch hoop ik dat mijn eyeliner-loze looks jullie toch een beetje kunnen inspireren 🙂 Ik begin aan het beeld te wennen in ieder geval, haha! Proberen jullie ook wel eens wat anders, om een beetje uit je comfort zone te komen?

Geef een reactie

