Rimmel Provocalips – Dare To Pink

Bij veel buitenlandse bloggers zag ik dit product al voorbijkomen, de nieuwe Rimmel Provocalips longlasting lipsticks. Ik was dus ook super enthousiast toen ik hoorde dat ze naar Nederland kwamen! Ik nam het kleurtje Dare to Pink mee om uit te testen. Ik hoopte dat hij net zo fijn zou zijn als ik verwachtte!

image
De kleur Dare to Pink is een mengeling tussen een nude kleur en een babyroze tint, iets waar ik voor overdag erg van hou! De verpakking vind ik ook super schattig: aan de ene kant de lipstick in een colour coded buisje, aan de andere kant de balsem in een super schattig wit buisje met verschillende kleuren lippen.

image
Kijk die lippen dan, zo schattig! Ik begreep dat veel mensen het product er hierdoor goedkoop uit vonden zien. Tja, het ziet er niet zo ‘luxe’ uit als de Apocalips lijn, maar ik vind ze juist lekker vrolijk! En het benadrukt het Kiss Proof zijn ook nog eens 😉

image
Aan de ene kant zit de lipstick, een vloeibaar product met een lipgloss applicator. Op zich van een fijn formaatje, want ik kan redelijk precies mijn lippen invullen zonder 5 minuten bezig te zijn!

image
Aan de andere kant zit de gloss om het product zacht en comfortabel aan te laten voelen op je lippen. Deze is anders dan ik gewend ben van de balsem kant: dit is ook een lipgloss applicator in plaats van een balsem-stick! Persoonlijk vind ik de stick-vorm fijner dan deze lipgloss manier, maar het werkt gewoon prima.

image
Tijd voor de swatches! Links zie je de lipstick zonder balsem. Zoals je ziet is hij helemaal mat en ook wat droog. Op je lippen voelt dit minder fijn aan! Rechts zie je de kleur met de balsem. Nu zit er een mooie, best opvallende glans aan de lipstick!

image
Ook op mijn lippen glanst de lipstick erg mooi. Dare to Pink is op mijn lippen minder roze dan de verpakking doet geloven, en dat vind ik wel jammer. Toch is het een lief roze/nude kleurtje die ik graag zal dragen, als gewoon ‘elke dag’ kleur!

Hou je niet van super glossy? Bij Vera Camilla las ik de tip om een matte balsem (Labello Men) te gebruiken om een matte longlasting kleur te krijgen, super handig!

image
Ook wilde ik het effect van de balsem nog even laten zien: op de bovenste foto zie je mijn lippen met alleen de kleur, om de onderste foto heb ik ook de balsem aangebracht. Zonder de balsem is de lipstick heel erg droog, een beetje plakkerig/trekkerig en gewoon oncomfortabel, maar met de balsem voelt het veel fijner aan! Eigenlijk alsof je alleen Labello draagt, je voelt niks meer van het droge product 🙂

image
Conclusie
Ik had een iets andere kleur verwacht dan dat ik uiteindelijk kreeg, maar dat doet verder geen afbreuk aan de kwaliteit van de Provocalips lijn! Zodra je de balsem aangebracht hebt draagt de kleur erg comfortabel, en hij blijft ook écht goed lang zitten. Of ze echt de beloofde 16 uur halen weet ik niet, maar zeker van ’s ochtends tot ’s avonds! Ik vind de lipsticks erg fijn, en will zeker de kleur I’ll Call You nog proberen. En die is erg populair, overal is dat schapje leeg! Rimmel mag van mij nog veel meer mooie kleuren toevoegen aan de Provocalips lijn!

De Rimmel Provocalips lipsticks zijn voor €11,99 verkrijgbaar bij o.a. de Kruidvat en Trekpleister.

Hebben jullie al een kleurtje van de nieuwe Provocalips geprobeerd?

2 thoughts on “Rimmel Provocalips – Dare To Pink

  1. Pingback: De Crazy About Lipstick Tag! | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

