My Makeup Lookbook 9/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Ik had erg veel zin in deze week, want ik begon met de introductie van mijn honours programma, leefde me uit bij de Kruidvat koopavond en verfde mijn haar weer eens!

Maandag
image
image
Maandagmorgen begon goed: mijn wekker besloot niet af te gaan! Gelukkig werd ik maar 5/10 minuutjes te laat wakker, dus had ik genoeg tijd om gewoon een mooie look te maken. Ik besloot mijn favoriete W7 In The Nude palette er weer eens bij te pakken voor een lieve, roze look. Ik begon met de witroze kleur Latte onder mijn wenkbrauwbot, en bracht daarna de lichtste, shimmery roze kleur Venice aan op de binnenste helft van mijn oog. Daarna de donkerdere roze kleur Copper Pot op de buitenste helft, en de bruine kleur Coffee Cup onder mijn oog en in de crease. Hierbij droeg ik een bruine wing, en ik maakte de zachte look af met een combi van Essence lippotlood in Soft Mauve en MAC Crème Cup op mijn lippen. De lippencombo draag ik heel graag, het is niet opvallend maar maakt je lippen mooi vol, een beetje a la Kylie Jenner!
image

Dinsdag
image
image
Yay, mijn haar heeft weer een mooi ‘nieuw’ kleurtje! Na ongeveer 2,5-3 maanden vond ik het wel weer tijd om mijn haar te verven, want de oude kleur was helemaal vaal en lelijk geworden. Helemaal happy met mijn nieuwe kleurtje 🙂 Bij een nieuwe kleur moet je soms wat aanpassingen doen in je makeup, maar gelukkig staat bijna alles bij deze mooie roodbruine kleur. Op mijn ogen maakte ik een koele look met mat grijswit, glimmend grijstaupe en een koele grijsbruine tint in mijn crease. Onder mijn oog zette ik een lijntje met groen op de buitenste helft, en op mijn ooglid zette ik een wing met zwart. Het is je misschien al opgevallen dat ik mijn wing wat schuiner zet dan normaal, maar ik heb gemerkt dat dit veel mooier staat bij mijn (al schuinere) ogen. Hey volgt de vorm van mijn ogen beter en staat dus beter dan een minder schuine wing 🙂 Als laatste bracht ik een laagje van mijn geliefde Rimmel Apocalips in Celestial aan. Een heerlijk, fris roze kleurtje die ik zeker veel ga dragen in het voorjaar!
image

Woensdag
image
image
Normaal draag ik weinig grijs; warme en koele neutrale tinten vind ik vaak mooier. Maar vandaag had ik eens heel erg zin om een look met grijs te maken! Ik bracht een koele, grijzige huidskleurige tint aan in mijn binnenste ooghoek, een lichtgrijze glimmende tint op het midden, en in de buitenste ooghoek bracht ik donkergrijs aan. Ik vind het best een leuke look, maar eerder voor ’s avonds of als ik uit ga! Voor mijn lippen pakte ik mijn NYC City Proof Twistable Intense Lip Colour in Gramercy Park Plum er weer eens bij, een heerlijke berry/plum kleur. Overdag kregen we een rondleiding op een van de onderzoeksafdelingen in ons gebouw, dat was best interessant! We kregen te zien hoe de mensen in het biopharmacy gedeelte te werk gingen en kregen voorbeelden van onderzoeken die ze gedaan hadden of nu mee bezig waren. Erg leuk! ’s Avonds ben ik met mijn zusje naar de VIP koopavond van de kruidvat gegaan en heb ik weer wat nieuwe spullen gekocht om uit te testen. Ik hou jullie op de hoogte… 😉
image

Donderdag
image
image
Op donderdag was ik een heerlijk dagje vrij! Ik had voor de dag niet veel gepland, maar ’s avonds stond er wel iets heel erg leuks op de planning: de introductie van het Honours programma van mijn studie! Het Honours programma is een onderdeel van de studie waarbij je bijvoorbeeld je eigen onderzoekjes kan doen, symposia kan organiseren of extra lecturen kan volgen. Speciaal voor mensen zoals ik, die altijd net iets meer willen dan normaal! Het was heel erg interessant en gezellig 🙂 Qua makeup experimenteerde ik wat met nieuwe producten; ik droeg gewoon een lichte, shimmery kleur op mijn ooglid en een donkerdere, bruine tint in mijn crease, maar maakte de wing met de Easy 2 Use Eyeliner Pen van Essence. Ik heb er nog mijn twijfels over, dus probeer hem nog wat langer uit voor de review online komt 😉 Waar ik zeker geen twijfels over heb, is de lipstick die ik droeg: de nieuwe Ultimate Colour lipstick On The Pink Side Of Life van Catrice. Wat een geweldig roze kleurtje!!! I’m in love ❤
image

Vrijdag
image
image
Vrijdag begon… Vroeg. Normaal begint mijn eerste lectuur op z’n vroegst om 9 uur, maar vandaag moesten we een half uurtje eerder beginnen en zat ik om 7.20 in de trein. Hoe durven ze 😉 Ik deed snel mijn makeup en ontbeet maar in de les om wat extra slaap te krijgen! Mijn makeup bestond uit een warme mengeling van lichtgoud, goudbruin en warm wit als highlighter; onder mijn oog droeg ik een wat blauw oogpotlood van Kiko en voor mijn lippen koos ik een matte lipgloss, het babyroze kleurtje Velvet Rose van Essence. Ook droeg ik nog wat gezichtsmakeup en de Catrice Illuminating Blush in Kiss Me Ken, my fav! Ik vond de combinatie van wat zwaardere ogen met lichte lippen en subtiele blush er mooi 🙂
image

Zaterdag
image
image
Zaterdagochtend was mijn telefoon weer eens vervelend en ging mijn wekker niet, meh! Gelukkig werd ik maar 10 minuten te laat wakker en kon ik nog een beetje rustig aan doen. Ik had zin in een simpele, glimmende look, dus het enige wat ik op mijn ogen droeg was wat glimmende beige/gouden oogschaduw en een zwarte winged liner/mascara. Daarbij droeg ik een lief babyroze kleurtje: Rimmel – Kate Matte 101. Ik blijf het zeggen, het zijn zulke fijne lipsticks! Nummertje 103 staat ook nog op mijn wishlist 🙂
image

Een hele fijne week, ik heb het gevoel alsof ik veel gedaan heb! Het is zo’n gek idee dat ik al op de helft van mijn 3e term zit, het gaat zo snel! Gelukkig betekent dat ook dat het niet zo lang meer duurt voordat het lente is 🙂 Zijn jullie daar net zo enthousiast over als ik?

3 thoughts on “My Makeup Lookbook 9/15

  1. Wat een prachtige looks ❤ Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je perfecte wing overal, mij lukt dat helaas nooit zo mooi en strak! De woensdag make-up look is trouwens mijn favoriet, vind de lipstick die daar draagt zo mooi!

Geef een reactie

