My Makeup Lookbook 8/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week probeerde ik wat te experimenteren met een lente/zomer makeup trend, stond ik veel in het lab voor school en genoot ik van een lekker vrij dagje. Het was een lekker weekje!

Maandag

Maandag was een flutdag. Ik was de hele nacht misselijk geweest, had slecht geslapen en voelde me heel erg slap en futloos. Ik ben toen maar lekker thuis gebleven, bij mijn bedje in de buurt! Ik heb geen foto’s van mijn zielige, makeuploze gezicht, dat wilde ik jullie niet aandoen, haha! 😉

Dinsdag
image
image
Deze dag was al een heel stuk beter dan maandag! Dinsdag en woensdag stonden gepland als labdagen waarin we op de uni gingen oefenen met een bepaalde analysetechniek, die we later in de periode zelf uit moeten voeren. Best interessant, maar vooral héél veel wachten! Volgensmij was ik totaal 4 uur aan het wachten op een dag van 9.00-16.30. Bah! Gelukkig was het wel erg gezellig met mijn klasgenoten en hadden we onbeperkt toegang tot een automaat met warme chocolademelk, koffie en soep 🙂 Mijn makeup van de dag was simpel, omdat ik vroeg weg moest. Zoals je kan zien was mijn wing redelijk mislukt, helaas! Maar door de simpele ooglook met zachte huidskleur en felle, warme roze lippen met Catrice – Pinkadilly Circus vond ik het toch een leuke look!
image

Woensdag
image
image
Op woensdag hoefden we gelukkig iets minder lang te wachten! We rondde ons analyse-projectje af en daarna was ik lekker vrij, en gebruikte ik de tijd om weer even aan mijn The Walking Dead verslaving toe te geven 😉 Normaal heb ik helemaal niks met zombie series, maar TWD is gewoon heel erg leuk en interessant (en soms een beetje goor…), dus blijf ik maar kijken 🙂 Mijn makeup was een beetje een experiment, omdat ik net al mijn kwasten gewassen had en vergeten was om ze uit het water te halen, oeps… Ik heb dus geprobeerd een wing te maken met een bronzen oogpotloodje van Kiko, en dat was best geslaagd! Op de foto met mijn oog dicht was de bronze kleur slecht te zien, maar met mijn oog open valt het wel op! Daaronder droeg ik shimmery huidskleur/lichtgoud en warm bruin in mijn crease. Mijn ‘nude’ look maakte ik af door een laagje Essence Matte Lipgloss in Soft Nude aan te brengen op mijn lippen. Ik vind dit echt hele fijne lipglosses, ik hou van matte!
image

Donderdag
image
image
Donderdag was een heerlijke dag! Het weer was best goed, en ik was nog vrij ook! Ik sliep lekker uit, werkte wat aan schoolopdrachten, keek weer wat TWD (muahaha..) en liep op mijn gemakje naar het dorp om langs de markt te gaan. I love these days! Voor mijn makeup had ik de bronzen smaak te pakken; vandaag droeg ik hetzelfde potloodje als Woensdag, maar dan onder mijn oog. Ik vind het leuk om met kleurtjes onder mijn oog te experimenteren, het is een goede manier om kleur toe te voegen 🙂 En brons past mooi bij mijn blauwe ogen! Verder droeg ik een simpele zwarte winged liner over mat huidskleur en mat donkerbruin. Simpel, maar toch leuk door de bronze kleur! De look maakte ik af door de NYX Butter Gloss in Maple Blondie op te doen. En verblind te worden door de felle zon toen ik full face foto’s maakte. Oh well 😉
image

Vrijdag
image
image
De dag begon met lekker uitslapen: mijn eerste college begon om 11 uur, dus ik kon lekker tot 8.30 blijven liggen. Ik ben heel slecht in écht uitslapen, dus vond ik dit heerlijk! Op de uni presenteerde ik de resultaten van ons onderzoek, en kregen we een interessante lectuur. Om 15.00 werden we weer vrijgelaten en haalde ik met wat klasgenoten een lekker koffie’tje bij de Starbucks. Caramel Latte, yum! Weekend 🙂 Ik was helemaal weg van gekleurde eyeliner deze week, dus experimenteerde ik wat met de ‘dubbele eyeliner’ trend. Ik bracht wat matte basis oogschaduw aan, maakte een dikkere wing met groen en zette een dunner lijntje met zwart. Perfect was hij niet, maar toch vind ik het resultaat erg gaaf en het is zeker iets wat ik vaker zal doen! Omdat ik de aandacht naar mijn ogen wilde laten gaan, droeg ik op mijn lippen het lieve rustige kleurtje Sweet Macaron uit de Catrice Ultimate Gel Shine collectie. Dit soort looks wil ik vaker maken!
image

Zaterdag
image
image
Zoals gewoon werkte ik zaterdag weer, maar vandaag hoefde ik pas om 13 uur te beginnen! Belachelijk toch 😉 Ik ging ’s ochtends gezellig met mijn moeder mee boodschappen doen en kocht nieuwe haarverf. Het wordt weer tijd om mijn haar te verven, dus dat is het plan voor volgende week! Ik werkte lekker maar een paar uurtjes, kocht een koffie bij mijn favoriete tentje in Maarssen (Espresso Passion, grote aanrader!) en vertrok richting Veenendaal voor een rustige avondje bij Rick. Lekker begin van mijn weekend! ’s Ochtends was ik in de stemming voor een nude look, maar die werd uiteindelijk iets minder nude dan geoland. Ik droeg een warme geel/bruine kleur op mijn ooglid, een warme witte kleur in mijn binnenste ooghoek en een warme camel kleur in mijn buitenste ooghoek. Daarnaast bracht ik nog een beetje warme roodbruine oogschaduw aan onder mijn oog (buitenste helft) en maakte de look af met wat bruine eyeliner, Essence Sweetheart Blush en Makeup Revolution roze highlighter uit het Golden Sugar palette. Ik was van plan om Essence – Natural Beauty op mijn lippen te dragen, maar vergat gewoon om hem op te doen! Ik ging dus lipstickloos de dag door 😉
image

Dat was mijn weekje in makeup weer! Vooral de eyeliner trend vind ik heel erg leuk om uit te proberen. Wat vinden jullie van deze trend? Gaaf, of iets te kleurrijk/veel werk?

One thought on “My Makeup Lookbook 8/15

Geef een reactie

