Valentijnsdag Inspiratie

Ja ja, zaterdag is het alweer zo ver: 14 Februari, de dag van de liefde, oftewel Valentijnsdag! Al een week van tevoren ben ik aan het brainstormen voor mijn makeup, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Hierbij dus een artikel met wat inspiratie voor een mooie, aantrekkelijke Valentijnsdag-look!

Ogen
image
Het belangrijkste van mijn hele look vind ik altijd het opmaken van mijn ogen. Voor mijn inspiratie look heb ik gekozen voor een matte, lichte kleur op mijn ooglid, met in de crease een fel aangezette warme roze tint. Sinds kort draag ik vaker oogschaduw onder mijn oog, dus nu bracht ik een shimmery cranberry tint van Kiko aan op de buitenste helft, en blendde deze ook een klein beetje in het buitenste deel van mijn ooglid. Een super makkelijke look, die toch erg lief en zwoel staat door de zwarte winged liner!

image
Vergeet ook niet je wimpers extra aan te zetten met mascara voor een zwoele blik. Ik zet de uiteinden van mijn wimpers extra aan met nog een laagje mascara, maar als je durft kan je ook (halve) nepwimpers op je (uiteinden van) je ogen doen! Persoonlijk vind ik nepwimpers heel erg vervelend zitten, maar ze geven wel een prachtig effect 🙂

Lippen
image
Eigenlijk zijn de mogelijkheden eindeloos qua lipstick op Valentijnsdag, maar mijn persoonlijke favorieten zie je hierboven:
– Een lief, babyroze, onschuldig kleurtje zoals Rimmel – Kate Matte 101 is naar mijn mening perfect voor een eerste (Valentijns)date of voor een lunch met je Valentijn. Niet te opvallend, maar toch erg schattig!
– Wil je iets meer opvallen? Draag dan een leuke snoeproze kleur zoals Catrice Metallure LE – Alluring Pink. Knalroze lippen zijn perfect voor een dagje of avondje weg!
– Toch maar op de écht romantische en aantrekkelijke toer? Kies dan voor een vurige rode tint zoals Catrice – MATTador. Rode lippen zijn altijd super aantrekkelijk, en ze matchen ook nog eens mooi met de bos rode rozen die je misschien wel krijgt van je lover 😉
– Of, kies zoals ik, voor een subtiele glossy my lips but better tint! Hierdoor wordt de aandacht echt goed naar je mooi opgemaakte ogen getrokken. En dat is precies wat je wilt bij een date, diep in je ogen gekeken worden, haha! 😛 Op de foto draag ik een Infallible ‘Liquid’ Lipstick van L’Oréal, in de kleur Permanent Blush.

Gezicht
image
Voor elke speciale gelegenheid of date, Valentijnsdag of niet, zorg ik voor een mooie, egale teint met een mooie kleur blush en een gezonde glans. Voor Valentijnsdag zou ik kiezen voor een lieve zachtroze blush, het liefste nog met wat glans erin. Op de foto draag ik Essence – Sweetheart, met als glansje een roze tint uit mijn Makeup Revolution palette. Als je geen diner bij kaarslicht krijgt van je date, dan creëer je die mooie candlelit glow toch met highlighter? 😉

En zo heb je ineens een hele mooie, lieve look gecreëerd voor Valentijnsdag! De mogelijkheden zijn naar mijn mening altijd eindeloos, maar zelf vind ik het altijd mooi om iets met roze en shimmers in mijn ooglook te gebruiken. Dat geeft mij echt de Valentijnsdag-flair! Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben, en een hele fijne dag hebben zaterdag ❤

Wat voor look dragen jullie voor Valentijnsdag?

Geef een reactie

