My Makeup Lookbook 6/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week was ik lekker een paar dagen écht vrij, en ben ik begonnen aan mijn derde term van mijn studie. Een leuke, rustige week!

Maandag

Omdat ik en Rick maandag allebei vrij waren en we op zondag de verjaardag van hem en zijn zus vierden, bleef ik een nachtje extra bij hem! Helaas gooide de ns roet in het eten toen ik naar huis wilde: een grote storing bij Utrecht centraal waardoor en nauwelijks treinen reden. Joepie… Dus vertrok ik daar pas aan het einde van de middag. Ik heb dus geen foto’s kunnen maken van mijn look, helaas! Ik droeg een rustige look met warm roze en bruin (Essence All About Sunrise Palette), en een Catrice Ultimate Gel Shine lipstick in de kleur Wood You Love Me? 🙂

Dinsdag
image
image
Ahhh, heerlijk, een dagje helemaal vrij zijn! Ik heb vrij weinig gedaan vandaag, en ik vond het heerlijk. Tussendoor ben ik wel gezellig even gaan lunchen met mijn moeder op haar werk. In het AMC bij de AH to Go verkopen ze een Latte Special, koffie met siroop. Dit filiaaltje is een testgroep, dus ik hoop dat de Latte Special blijft en ook op UC verkocht gaat worden, hij is zo lekker! Nomnomnom, vanille koffie! Natuurlijk maakte ik me ook even op, al was het niet heel erg opvallend; een roze, shimmery kleur op mijn hele ooglid, en donkerbruin geblend in mijn buitenste ooghoek. Bruin lijntje erbij, Catrice – Mauve Your Lips met Essence – Satin Mauve lippotlood op mijn lippen, en ik was klaar om te lunchen!
image

Woensdag
image
image
Yay, vandaag begon ik aan de derde term van mijn eerste jaar Uni! Super interessant, want we gaan het nu hebben over ziekteverloop en wat er allemaal met je cellen gebeurt tijdens ziekte en als hij in aanraking komt met een medicijn. Ik vond het nu al leuk! Geïnspireerd door Shaaanxo (mijn favoriete YouTube beauty-persoon!) maakte ik een look met koper, die mooi contrasteert met mijn blauwe ogen. Ik begon met een warme bruine tint in mijn crease, die ik nog warmer uitblendde met een roze perziktint. Daarna bracht ik een super glimmende roze kopertinten aan op mijn hele ooglid, die ik nog wat aanzette met een oranje kopertint. Als laatste bracht ik nog een bruin lijntje en wat mascara aan, en klaar! Ik vind het zo’n mooie look geworden, dus liet ik mijn lippen rustig met de combinatie van Essence – Soft Mauve (groot favoriet deze week) en Catrice – Hey Nude. Dit was echt mijn favoriete look van de week!
image

Donderdag
image
image
Donderdag was best wel een rustige dag; we begonnen met een kleine lecture over cellen, en bekeken daarna cellen onder de microscoop. Ook konden we onze eigen wangcellen bekijken, dat was best grappig! In tegenstelling tot woensdag, droeg ik vandaag juist een rustige ooglook met opvallende lippen; op mijn ogen koos ik voor een matte, huidskleurige tint op mijn hele ooglid en een zwart lijntje, die ik combineerde met de knallende lipstick Candy Crush van Essence. Wow, roze! Dit is zo’n kleur die ik heel veel zal dragen tijdens het voorjaar en de zomer 🙂 Ik kan niet wachten tot het weer warmer is!
image

Vrijdag
image
image
Oef, na een tijdje weer om 06.30 mijn bed uit is behoorlijk lastig! En daarbij begon ik ook lichtelijk verkouden te worden, oh jee… Ik voelde me gelukkig nog best wel goed, en het kwam goed uit dat het programma van vandaag vooral luisteren was 😉 Eerst zou ik van 9/16 op school zitten, maar omdat er een lerares ziek was, stond ik rond 14 uur alweer buiten, haha! Vond ik héél erg 😉 ’s Ochtends had ik wat moeite met het openhouden van mijn ogen, dus deed ik niks ingewikkelds met mijn makeup. Op mijn ogen bracht ik een shimmery geelwitte kleur aan, samen met een matte bruine tint in mijn crease. Op mijn lippen droeg ik het zachte koraalkleurtje Don’t Fear The Sheer van Catrice, een mooi kleurtje om een onopvallende look net wat frisser te maken.
image

Zaterdag
image
image
He bah, de verkoudheid is nu echt helemaal doorgekomen! Ik hoefde pas om 11 uur te beginnen op het werk, en dat was er fijn want ik voelde me belabberd. Het was dus geen hele fijne werkdag, maar ik toch was het weer gezellig 🙂 Als ik ziek ben probeer ik dat met makeup wat te verhullen, en volgensmij was dat redelijk gelukt! Mijn ogen maakte ik op met het W7 In The Nude palette: ik gebruikte een licht zalmroze kleur op het binnenste deel van mijn oog, een shimmery champagnekleur op het middelste deel en een shimmery roze kleur op het buitenste deel. Ook bracht ik een super shimmery lichtroze kleur met grove glitters aan in mijn binnenste ooghoek, en wat mat geelwit onder mijn wenkbrauw. Als laatste bracht ik een zwart lijntje aan, en gaf ik mijn lippen kleur en glans met NYX Butter Gloss in Maple Blondie.
image

Wat een heerlijk weekje was dit! Lekker rustig maar toch interessant. Ik ga nu een beetje uitzieken, hopenlijk is het volgende week alweer wat beter!

One thought on “My Makeup Lookbook 6/15

Geef een reactie

