My Makeup Lookbook 4/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Het treinreizen zat deze week niet zo mee, stom winterweer! Ik maakte daarintegen wel een paar mooie looks, mijn vriend was jarig en ik had een fijne week. Geniet van mijn looks!

Maandag
image
image
Yay, een rustig dagje! Laat op de middag hadden we een bespreking op school over de poster die we moesten maken voor onze experiment resultaten, maar daarvoor werkte we nog wat aan het experiment. Ik had op de een of andere manier weinig zin om me op te maken, dus droeg ik alleen wat mascara op mijn wimpers en een klein laagje NYX Butter Gloss in Vanilla Cream Pie. Het kost helemaal geen tijd, en toch ziet het er beter uit, dan wanneer je helemaal geen makeup op hebt!
image

Dinsdag

Dinsdag was ik vrij, maar stond ik toch vrij vroeg op om te leren voor mijn hertentamen. Helaas heb ik hem de eerste keer niet gehaald, maar dat gaat me de tweede keer zeker wel lukken 🙂 Maar eerst ging ik lekker naar de kapper! Heerlijk vind ik dat altijd, en mijn haar voelt weer lekker zacht aan. Ik heb helaas geen goede close up foto’s gemaakt vandaag, omdat ik het gewoon vergeten ben, oeps! Ik droeg alleen wat huidskleurige oogschaduw en wat zwarte eyeliner, dus erg veel missen jullie er gelukkig niet aan 😉
image

Woensdag
image
image
Vandaag deed ik eigenlijk niks spannends… Ik leerde voor mijn tentamen, reed wat auto… En verder vrij weinig! Ik wilde mijn gezicht een nog dagje rust geven, maar besloot om toch maar wat makeup op te doen! Mijn makeup bestond uit een laagje huidskleurige, glimmende oogschaduw met wat bruin in de buitenste ooghoek, en een beetje een mislukte wing. Helaas, morgen weer een kans! Op mijn lippen droeg ik een lieve roze kleur: de LE Alluring Pink uit de Catrice Metallure collectie. Gelukkig trok deze dus meer de aandacht dan mijn oogmakeup, haha! Altijd een handig trucje als je de aandacht niet naar je mislukte makeup of onopgemaakte ogen wilt trekken 😉
image

Donderdag
image
image
Kijk, donderdag was wel een interessante dag! Ik stond op tijd op, want ik en mijn groepje spraken om 10 uur in het lab af om verder te werken aan het experiment. Dat was erg leuk en interessant! Helaas werkte de treinen niet mee door een stroomstoring op Utrecht Centraal, waardoor het hele treinverkeer van Nederland plat lag 😦 Gelukkig was er op school nog genoeg te doen en reed alles weer redelijk normaal tegen de tijd dat ik naar huis moest. En ik kreeg ook nog eens een gratis Latte Macchiato bij de Albert Heijn. Geluk bij een ongeluk! Ik heb de koraalkleur weer helemaal hervonden voor op mijn ogen; in de MML vorige week liet ik jullie al een groen/koraalroze look zien, en vandaag droeg ik een glimmende, licht huidskleurige kleur met in mijn crease de felle koraalroze tint goed aangezet. Ik vind het zo mooi staan bij mijn blauwe ogen! Eerst wilde ik ook een koraaltint op mijn lippen dragen, maar uiteindelijk besloot ik toch om mijn everyday favoriet In A Rosegarden van Catrice op te doen. Zo is de look iets beter draagbaar en gaat de aandacht meer naar mijn ogen 🙂
image

Vrijdag
image
image
Hoera, Rick was jarig! Ik vind kadootjes voor mannen uitzoeken altijd het lastigste wat er is, dus had ik een lekkere Red Velvet taart voor hem gemaakt. Goede tip: gebruik NOOIT cakemix als ze cakemeel bedoelen! In plaats van een mooie, luchtige taart kwam er een sponzig taartje met een hard stuk korst in het midden uit de oven… Gelukkig was poging 2 een groot succes, en vond iedereen de taart heerlijk! Overdag werkte ik weer wat aan school, en ’s avonds ging ik gezellig naar Rick en zijn familie. Ik wilde iets speciaals met mijn makeup doen, dus maakte ik een look met een lichte, matte kleur op de binnenste helft van mijn oog, een super shimmery koper/roze op de buitenste helft en nog wat cranberry in mijn crease. Ik was fan! Op mijn lippen droeg ik mijn geliefde Vegas Volt lipstick van MAC. Oh, wat hou ik van deze kleur! Vrijdag was een hele gezellige dag 🙂
image

Zaterdag
image
image
Grrrrrr, wat haat ik het Nederlandse treinsysteem soms! Een paar centimeter sneeuw, en meteen reden er geen treinen meer! En natuurlijk moest ik vroeg beginnen op mijn werk 😦 Gelukkig had ik een hele lieve vader die me voorzichtig met de auto naar mijn werk bracht, en was ik niet heel erg te laat. Het was best een goede dag, maar helaas voelde ik me niet zo lekker. ’s Avonds ben ik weer naar Rick gegaan (zonder treinproblemen, het is een wonder!) en ben ik vroeg gaan slapen. De volgende dag was ik alweer een stukje beter 🙂 Omdat ik in de ochtend wat extra tijd had om aan mijn makeup te werken, besloot ik een vrolijke, rode lipstick naar mijn werk te dragen. Iets wat ik niet vaak doe, maar ik kreeg er veel complimentjes op! Catrice – MATTraction is dan ook echt een prachtig, rozerode kleur met een matte finish, ik vind hem onmisbaar in mijn stash! En sigh, mijn wing was zo goed gelukt, al zeg ik het zelf! Dat maakt de mislukking van eerder deze week weer redelijk goed 😉 Mijn mooie zwarte wing had ik gecombineerd met een lichte, gouden kleur op mijn hele ooglid, die ik in de crease wat uitblendde met een donkerbruine, matte kleur. Samen met de look van vrijdag was dit mijn favoriete look van de week!
image

Zo, dat was weer een lekker weekje! Aankomende week zal ik veel bezig zijn met het leren voor mijn hertentamen, dus zal er helaas maar 1 artikel naast de MML online komen 😦 De week erna begin ik met een paar vrije dagen voor mijn nieuwe term begint, dus heb ik weer extra tijd om te schrijven, yay! Een fijne week allemaal 🙂

Geef een reactie

