Last Call: Catrice Ultimate Gel Shine Lijn

Toen ik zag dat de seizoenssale van Catrice begonnen was, rende ik meteen naar de winkel om rond te kijken. Ik was nieuwsgierig naar de Ultimate Gel Shine lijn, die volledig uit het assortiment gaat. En wow, ben ik even blij dat ik dat gedaan heb! Vandaag laat ik jullie de complete lijn van deze mooie collectie zien, met swatches en mijn mening!

image
De Ultimate Gel Shine collectie bestaat uit 7 diverse tinten; 4 neutrale tinten en 3 tinten met een leuk kleurtje. Door de gel finish zijn ze minder gepigmenteerd dan de Ultimate Colour collectie, maar ze zijn daarintegen wel verzorgender! Het kleuraanbod vind ik prima, zeker nu ik mijn liefde voor neutrale, everyday lipsticks hervonden heb 😉

De collectie bestaat uit de volgende kleuren:
image
020 Red or Bad: een neutrale, rode tint.
040 Don’t Fear The Sheer: een warme koraalkleur.
050 Upside Brown: een warme, donkere, bruinroze tint.
060 Don’t Pink and Drive: een opvallende, roze kleur.

image
080 Russian Violette: wow, deze vind ik gaaf! Russian Violette is een paarse kleur.
Better Than Nude: een bruinroze nude tint.
Sweet Macaron: een snoeperige roze kleur.

image
Zoals je op de foto’s kan zien, zijn de lipsticks van deze lijn niet erg gepigmenteerd, maar dat beloven ze ook niet. Omdat ze vooral voor een lichte dekking voor overdag zijn, vind ik dit prima! Ik hoopte dat de kleuren net zo mooi zouden zijn op mijn lippen.

020 Red or Bad
image
Kijk, dit is nou een perfecte rood voor overdag! Hij heeft net genoeg dekking om op te vallen, maar is ook niet extreem ‘in your face’ rood. Perfect voor elke dag, of als je het niet gewend bent om gepigmenteerde felle kleuren te dragen 🙂

040 Don’t Fear The Sheer
image
‘Sheer’ is deze tint zeker, maar daarom vind ik hem niet minder mooi. De oranje/koraalkleur is nog goed te zien en frist je look helemaal op. Toch had ik hem graag nog iets gepigmenteerder willen hebben!

050 Upside Brown
image
Op het eerste gezicht is dit geen kleur die ik snel mee zou nemen; zo’n donkerbruine kleur past niet geweldig bij mijn bleke huid. Maar omdat er roze doorheen zit én het pigment meevalt, verandert deze tint in een prachtige, donkere nude kleur die zelfs ik goed kan hebben!

060 Don’t Pink and Drive
image
Dit kleurtje is voor mij echt een ultieme everyday roze! Niet te opvallend, maar toch net opvallend genoeg om je look iets extra’s te geven 🙂 Een kleurtje voor iedereen!

080 Russian Violette
image
Ah, mijn mooie paarse kleurtje! De kleur valt op je lippen (helaas) wat minder paars uit dan ik gedacht had, maar alsnog vind ik de roze/paarse tint erg gaaf! Wil je graag paars dragen maar durf je het niet? Dan zou ik deze goed bekijken!

090 Better Than Nude
image
Better Than Nude is met recht een mooie nude kleur. En laat ik nou net weer de nude lippen hervonden hebben! Nude lippen zijn elk jaar weer een trend en ze passen bij veel verschillende looks én mensen. Als je van nude kleurtjes houdt, zou ik deze snel scoren!

100 Sweet Macaron
image
Zelf zou ik dit ook een nude/everyday kleurtje noemen. Sweet Macaron is een lieve, subtiele roze kleur, en ondanks dat hij vrij licht uitvalt, geeft hij je niet het ongewenste Nicki Minaj Effect 😉 Ook deze is erg geschikt voor de mensen onder ons die overdag voor lieve, subtiele kleuren kiezen!

Conclusie
Ik vraag mezelf serieus af, waarom ik nooit eerder een lipstick van deze collectie geprobeerd heb. De kleuren zijn veel minder sheer dan ik verwacht had, en de kleurkeuze is ook geweldig! Vooral de paarse Russian Violette en de subtiele Sweet Macaron vind ik leuke toevoegingen aan mijn collectie! De lipsticks voelen erg comfortabel aan, maar blijven door hun gemiddelde dekking wat minder lang zitten; na een maaltijd zou ik hem zeker bijwerken! Toch vind ik dit niet vervelend en ben ik heel erg blij met deze aankopen! Dus, rennen naar de Kruidvat of Trekpleister, voordat ze op zijn 😛

En het leuke? Deze plaatjes zijn nu voor maar €2,00 te krijgen bij Kruidvat en Trekpleister!

7 thoughts on “Last Call: Catrice Ultimate Gel Shine Lijn

  1. Russian Violet is moooi! Inderdaad een perfecte kleur voor als je dol bent op paarse kleurtjes, maar niet té heftig de deur uit wilt. Sweet Macaron staat je ook prachtig zeg, maar om eerlijk te zijn kan jij alle kleuren heel goed hebben!

  2. Pingback: My Makeup Lookbook 5/15 | Miss Mo's Makeup

  3. Pingback: My Makeup Lookbook 8/15 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

