My Makeup Lookbook 1/15

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Het was mijn laatste weekje vakantie, en de eerste week van een nieuw jaar! Deze week bracht ik vooral veel tijd door met familie, vrienden, en de Sims 😉 Ook probeerde ik wat meer kleur in mijn looks te brengen en heb ik de neutrale lippen look weer opnieuw uitgevonden!

Maandag
image
image
Yay, nog een weekje vakantie! In de vakantie doe ik standaard wat leuke dingen met familie en vrienden, en deze week begon ik met een tripje naar de Primark in Zaandam met mijn zusje. Ik was verbaasd hoe rustig het was toen we daar aankwamen! Als je in Zaandam bij de Primark bent, moet je trouwens echt even naar De Koffiezaak, een super leuk tentje tegenover de Primark waar ze heerlijke koffie en lekkernijen verkopen. De Lemon Meringue taart en koffie met karamel zijn aanraders 😀 Anyways… Ik maakte me natuurlijk wel even op voor een gezellig dagje uit! Ik had geen zin in een zware ooglook, dus droeg ik een simpel bruin lijntje op een bruinroze oogschaduw. Mijn lippen liet ik wel knallen met een opvallende, lichtroze kleur van de Maxfactor Lipfinity serie (waar helaas geen naam op staat…)!
image

Dinsdag
image
image
Dinsdag was een drukker dagje dan verwacht! In de ochtend was ik met mijn moeder en zusje bij de Ikea om wat meubels te bekijken. Ik ben op zoek naar een mooie, grotere kledingkast, en ik denk dat ik hem gevonden heb! Ik vind het altijd zo leuk om meubels te kijken, ik krijg meteen zin om ooit op mezelf te gaan wonen en mijn kamer(s) in te richten, haha! Tussendoor werkte ik snel nog even aan school, want in de latere middag hadden we met onze hele middelbare school vriendengroep afgesproken om gezellig te gourmetten! Iedereen zit nu op een andere school/uni en woont in een andere stad, dus is het zo leuk om elkaar af en toe weer te zien en bij te kletsen! Ik heb mij hiervoor opgemaakt met een super shimmery, koele bruingrijze kleur op mijn hele ooglid, met een witgele highlighter en een donkerbruine tint in mijn crease. Op mijn lippen droeg ik mijn geliefde Butter Gloss in de tint Vanilla Cream Pie, welke ik ’s avonds verving door het NYC lipstickpotlood in de kleur Gramercy Park Plum 🙂 Het was een hele gezellige dag!
image

Woensdag
Oudjaarsdag! Je zou denken dat dit DE dag zou zijn voor een mooie, glamourous makeup look. Uhh…. Helaas! Ondanks dat het Oud & Nieuw was, had ik gewoon totaal geen zin om me op te maken. Ik bleef toch de hele avond thuis 😉 Het grootste deel van de avond heb ik met mijn zusje de Sims 3 gespeeld (een beetje een traditie, haha!), lekker veel appelbeignets, oliebollen en Indische gehaktballetjes gegeten en gezellig rondgehangen met mijn familie 🙂 Een beetje een saaie, rustige avond, maar ik vond het heerlijk!

Donderdag
image
image
Nieuwjaarsdag, nog zo’n dag die altijd hetzelfde is! We slapen wat uit, ontbijten gezellig met z’n vieren en kijken ’s middags naar Garmisch Partenkirchen (skischansspringen) terwijl we nog wat overgebleven hapjes eten 😉 Verder speelde ik nog wat Sims (als je er eenmaal weer aan begint blijf je spelen, oeps!) en maakte ik wat foto’s voor mijn review van de NYX Butter Gloss en Jumbo Eye Pencil. Daarvoor maakte ik ook nog de volgende, kleurrijke look: Ik bracht een perzikkleurige tint aan op mijn hele ooglid, die ik in de buitenste ooghoek blendde met een warme, roze tint. Wat wit in mijn binnenste ooghoek, wat zwarte eyeliner en klaar was mijn snelle, kleurrijke look! Natuurlijk droeg ik voor de foto’s dezelfde Butter Gloss als dinsdag. Ik ben zo verliefd op dit product, ik wil alle tinten kopen, hehe 😉
image

Vrijdag
image
image
Vrijdag overdag besloot ik dat het weer eens tijd was om te beginnen met mijn goede voornemens, en bakte ik een gezond bananenbrood om als tussendoortje te eten. Mjum! Verder had ik een rustig dagje, en werkte ik nog wat aan schoolopdrachten. ’s Avonds werkte ik gezellig een paar uurtjes, dus maakte ik me weer mooi op; op mijn ogen droeg ik een shimmery taupegrijze kleur, met in mijn buitenste ooghoek/crease een prachtige, wijnrode/cranberry tint van Kiko, en op mijn lippen droeg ik mijn favo babyroze tint Kate 101 van Rimmel. Zo’n mooi, matte kleurtje! Ik denk dat dit mijn favo look van de week is, door de zachte, matte lippen en de cranberry kleur op mijn ogen 🙂
image

Zaterdag
image
image
Weer een dagje werken! De dag begon (te) rustig, maar ’s middags werd het ongelofelijk druk! Het was dus een lekker dagje 🙂 In de avond was ik weer bij Rick voor het weekend, en hebben we een rustig avondje gehad. Ik was ook behoorlijk moe, omdat ik slecht geslapen had en, mede door de kat, om 6 uur alweer wakker was en toen maar wakker bleef, want om 8.10 moest ik op het station staan 😦 Ik droeg dus ook een dikke laag concealer onder mijn ogen om wat wakkerder te lijken, haha! In mijn binnenste ooghoek droeg ik wat witte highlighter voor een heldere blik, met op mijn hele ooglid een lichtgouden tint en in mijn crease een matte bruine kleur. Met mijn geliefde Illuminating Blush van Catrice bracht ik wat kleur in mijn gezicht, en op mijn lippen droeg ik de kleur In a Rosegarden, ook van Catrice. Tegen het einde van de week was mijn makeup creativiteit weer een beetje terug, yes!
image

Dat was dan de eerste week van het nieuwe jaar! Mijn laatste weekje kerstvakantie, helaas, maar het was wel een gezellige week. Een goed begin van 2015 🙂 Welke look was jullie favoriet?

Geef een reactie

