Essence – All About Sunrise Palette

Toen ik op zoek ging naar een klein palette om bij mijn vriend neer te leggen, ging ik eens tussen de Essence paletten kijken. Het All About Nude palette vond ik al super fijn, maar die is helaas op mysterieuze wijze verdwenen. Ik kon natuurlijk wel weer hetzelfde palette kopen, maar ik wilde eens iets anders proberen en kwam toen uit bij dit mooie All About Sunrise palette!

image
Het All About Sunrise palette is een van de leuke All About…. paletten die Essence met een afgelopen assortimentswissel nieuw in het assortiment kreeg. Deze versie heeft vooral warme, zonnige tinten, waar je erg veel verschillende looks mee kan maken!
image
Het palette bevat 6 mooie, warme kleuren waar je veel diverse looks mee kan maken. De kleuren hebben helaas geen namen, maar van boven naar beneden zie je:
Links Boven – Een witte highlighter met een neutrale tot licht warme ondertoon.
Midden Boven – Een shimmery, kameelkleurige tint (goh, camel klinkt een stuk leuker dan kameelkleur… :p).
Rechts Boven – Een warme mix tussen roodbruin en cranberry, met een soort satijnen/shimmery finish. Dit is een van mijn favoriete kleuren uit het palette!

Links Onder – Een hele mooie, warme geelgouden kleur. Prettyyyyyyyy!
Midden Onder – Kijk, daar is favoriet nummer 2! Deze kleur is een soort roze/perzik tint, die ook erg mooi zal combineren met mijn andere favoriet 😉
Rechts Midden – Als laatste hebben we nog een hele donkere, grijsbruine kleur met een licht warme ondertoon.
image
De pigmentatie is helaas wisselend. De witte, cranberry, gouden en grijsbruine kleur zijn gewoon goed gepigmenteerd, maar voor de kameelkleur en de perzik-roze tint moest ik wel wat moeite doen om een mooie swatch te krijgen. Gelukkig is meer dan de helft van het palette dus gewoon prima!
image
Ik maakte de bovenstaande, warme look met het All About Sunrise palette: De witte highlighter bracht ik aan in mijn binnenste ooghoek, waar ik hem goed naar binnen uitblendde. Daarna bracht ik de gouden kleur over mijn hele ooglid aan, en blendde ik hem in de crease met de kameelkleur. Zo op het oog is de pigmentatie nog best te doen! Ik maakte mijn look af met wat bruine eyeliner en wat Essence Lash Princess mascara.
image
Die dag droeg ik verder weinig makeup. Ik tekende mijn wenkbrauwen bij met een Hema wenkbrauwpotlood en smeerde wat Catrice – Illuminating Concealer onder mijn ogen. Mijn mooie rode appelwangetjes liet ik vandaag lekker met rust 😉 Als laatste bracht ik nog wat lipstick aan, deze keer de kleur Natural Beauty van Essence. I love it!

Conclusie
Ook met dit palette van Essence ben ik erg blij! De kleuren zijn goed te blenden en gaan ook erg goed samen. Daarnaast halen de warme tinten mijn blauwe ogen erg mooi naar voren! Natuurlijk is het jammer dat twee van de 6 kleuren iets minder gepigmenteerd zijn, maar er valt gewoon goed mee te werken! Dit is zeker niet het laatste palette van Essence dat ik koop, want het zijn fijne producten voor een fijn prijsje! Het volgende slachtoffer wordt waarschijnlijk het All About Chocolate palette 😉

De All About…. paletten zijn verkrijgbaar bij o.a. Trekpleister en Kruidvat voor €3,59 per stuk. Voor het volledige aanbod ga je naar een filiaal met minimaal een 2e schap!

Welke All About…. paletten hebben jullie al geprobeerd?

4 thoughts on “Essence – All About Sunrise Palette

Geef een reactie

