Kerst 2014

Hallo, daar ben ik weer! Ik hoop dat iedereen net zo’n leuke kerst heeft gehad als ik 🙂 Het leek mij leuk om een klein verslagje te plaatsen van mijn kerst van dit jaar, omdat ik behoorlijk wat gedaan heb! Kijken jullie mee?

Eerste Kerstdag
image
Bij kerst hoort natuurlijk een kerstboom! Mijn moeder had hem dit jaar weer mooi gemaakt met paars en wit/zilver. Ik word altijd zo blij van kerst!
image
Natuurlijk begonnen we met een lekker kerstontbijtje. Op eerste kerstdag hebben we standaard croissantjes, eentje met suiker/kaneel en eentje met ham. Yum!
image
Daarbij hadden we een stukje van een Italiaans kerstbrood, oftewel een Pannetone. Zo lekker is dat! Het is super luchtig, met rozijntjes, nootjes en gekonfijt fruit. Hier kijk ik altijd naar uit, haha! Ooit wil ik het zelf een keer maken 🙂
image
Ik vier Eerste Kerstdag altijd bij mijn opa en oma, die naast ons wonen. De dresscode is meestal ‘gewoon in je joggingpak of iets wat lekker zit’, maar ik vind het altijd wel leuk om me wat extra op te doffen!
image
Een close up van mijn ooglook! Ik pakte mijn nieuwe W7 – In The Night palette erbij en maakte deze mooie, paarse kerstlook. Omdat we gingen gourmetten droeg ik lekker niks op mijn lippen 😉
image
Oehhhhh, kadootjes! Met sinterklaas doen wij altijd de meeste kadootjes, maar binnen het gezin doen we met kerst altijd iets kleins, voor het leuke 🙂
image
Mijn zusje was naar Londen geweest, en nam deze heerlijke, mierzoete showergel van Lush mee, in de geur Snow Fairy. Zo lekker!
image
En van mijn ouders kreeg ik dit heerlijke The Body Shop paket met Argan Olie. Dat gebruik ik ook voor mijn haar, en dat werkt zo fijn! Dit spul ruikt in ieder geval heerlijk!
image
Daarna gingen we naar mijn opa en oma, waar ik dit heerlijke meringue kransje at. Hehehe, elke kerst zijn ze weer lekker!
image
Eindelijk, gezellig gourmetten met de familie! Het was een heerlijk avondje met heel veel lekker eten, drankjes en gezelligheid 🙂
image
Sinds een paar jaar maakt mijn moeder een pavlova om de avond mee af te sluiten. Hij was weer erg lekker, en ik vind zo’n mooie schuimtaart er altijd zo mooi uitzien! Na heel wat eten is zo’n luchtig toetje altijd fijn 🙂

Na een kopje koffie vertrokken we weer naar huis. Het was een gezellige Eerste Kerstdag!

Tweede Kerstdag
image
Tweede kerstdag begonnen we met wat afbakbroodjes en een stukje pannetone. Onze ontbijtjes wisselen niet veel, het is eigenlijk elk jaar hetzelfde met kerst, Pasen, Pinksteren… Toch blijft het lekker!
image
Ik maakte een klassiekere look voor Tweede Kerstdag, met mooie rode lippen (L’Oréal – Collection Exclusive Laetitia’s Pure Red) en een wit/bruine smokey eye. Zulke looks hou ik van voor speciale dagen!
image
Kijk mijn leuke kerstboom oorbellen! Zijn ze niet schattig? Ze rinkelen zo leuk!
image
Met Rick ging ik op weg naar zijn tante, om Kerst te vieren met zijn familie. Daar gingen we gezellig koken en eten 🙂 We hadden geluk met de trein, want die van ons was een van de laatste die gewoon goed reed op dat traject! NS dacht vandaag niet aan de kerstgedachte 😉
image
Als bedankje nam ik iets lekkers voor bij de koffie mee, namelijk een Millionaires Shortbread. Dat is een koekje, een shortbread, met een laagje karamel en een laagje chocolade. Sounds yummy, is yummy! Het recept komt van mijn favoriete bak website, Joy of Baking 🙂
image
Na de koffie begonnen we met koken. De tafel was in ieder geval alvast heel erg mooi gedekt!
image
We begonnen met wat verwarmde camembert met honing, gebakken druiven en veldsla. Dit ga ik onthouden, want het was super lekker en heel erg makkelijk!
image
Daarna aten we wortel-erwtensoep met forel en zure room. Ook erg lekker!
image
Als bijgerecht waren er kleine vlechtbroodjes met kruidenboter. Ohhh… Echt heerlijk! En gevlochten brood ziet er zo leuk uit 🙂
image
Tussendoor hadden we een klein drankje, een soort spum; champagne met een bolletje citroen sorbetijs. Heerlijk verfrissend tussen al die gangen door!
image
Als hoofdgerecht (ik zat toen al redelijk vol, haha!) kregen we broccoli, aardappeltjes met rozemarijn, knoflook en ui en voor mij kipfilet met olijven/mozzarella vulling en parmaham. Het klinkt best fancy zo! Het smaakte in ieder geval heerlijk.
image
Als toetje hadden we een soort gemixte pavlova! Opgeklopte slagroom met gebroken meringues en kersen. Behoorlijk zoet en best vullend, maar zo lekker!

Na het toetje dronken we nog wat en ben ik weer naar huis gegaan met de trein, want ik moest de volgende ochtend gewoon weer werken. Ik heb een super leuke kerst gehad, en was super blij toen mijn bloesje zaterdag nog dicht pastte, haha! Kerst is inderdaad de gezelligste tijd van het jaar!

One thought on “Kerst 2014

Geef een reactie

