My Makeup Lookbook 51/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Na een paar dagen stilte op de blog doordat ik me behoorlijk ziek voelde, voel ik me eindelijk weer fit en kan ik er weer helemaal tegenaan! En gelukkig maar, want het was mijn laatste week voor de langverwachte kerstvakantie! Ik hou ervan!

Maandag
image
image
Hehe, eindelijk voelde ik me weer een stuk beter! Na een weekje ziekerig te zijn geweest en weinig makeup gedragen te hebben, had ik er weer veel zin in! Ik voel me toch niet helemaal hetzelfde als ik mijn signature looks niet draag 😉 Vandaag maakte ik dat dus weer volledig goed met een mooie look! Heel uitgebreid was het niet, maar daar heb je natuurlijk ook niet elke dag tijd voor! Op mijn ogen maakte ik een mooie look met een koele huidskleur, een matte bruintint in mijn crease en een goudegele kleur in mijn ooghoek. Voor mijn lippen stapte ik iets uit mijn comfort zone, en droeg ik de lichte tint Hey Nude van Catrice. Ondanks dat ik het niet gewend ben om hele lichte kleuren te dragen, vind ik dit tintje wel mooi passen bij mijn hele lichte huidskleur!
image

Dinsdag
image
image
Ik. Haat. Felle. Dagen. Het licht werkte gewoon echt niet mee vandaag, ik kreeg mijn foto’s gewoon niet scherp! Grrr…. Als ik ooit genoeg geld heb, maak ik mijn eigen foto- (en misschien wel film-!) studiootje 😉 Maar voor nu moeten jullie het op dit soort dagen nog maar hebben van mijn geweldige beschrijfkunsten 😛 Mijn ogen maakte ik op met een witte, superglimmende kleur in mijn binnenste ooghoek, die ik uitblendde tot het midden van mijn oog en daarbij mengde met een paarsige taupekleur op de rest van mijn ooglid. Ook droeg ik mijn favoriete Kylie Jenner combinatie weer, wat niet de enige keer is deze week, dat kan ik alvast verklappen 😉 Ik ben er gewoon helemaal verliefd op en het past bij elke look! Voor degene die hem nog niet kennen: mijn Kylie combinatie maak ik met de budget producten Essence – Satin Mauve lippotlood en Catrice – Maroon 020 lipstick!
image

Woensdag

Ik zou jullie nu een geweldige foto kunnen laten zien van mijn prachtige, makeuploze gezicht. Maar dat laat ik maar even zitten 😉 Ik was de hele dag op mijn kamer aan het werk met schoolopdrachten, gezellig met mijn nieuwe waxmelts.nl waxjes die heerlijk aan het branden waren. Je kent het wel, je begint in de vroege middag met school en ineens is het 5 uur en alweer donker. Vandaag dus geen mooie foto’s, helaas!

Donderdag
image
image
Donderdag was weer een vroegertje, want het was mijn laatste dag in het lab voor de vakantie! De vorige keer werkte we met mestcellen, de cellen die een rol spelen bij allergieën, en deze keer deden we proefjes met de stoffen die ze dan afgaven na een gesimuleerde allergische reactie. Erg gaaf, want dit zijn echt de dingen die ik later ook wil doen! Immunologie vind ik super interessant 🙂 Maar, dat terzijde, terug naar de makeup van vandaag! Op mijn ogen droeg ik een simpele look, gemaakt met wat gouden oogschaduw en zwarte eyeliner. Mijn lippen gaf ik wat kleur met zo’n langhoudende lipstick van Max Factor, je weet wel, degene die je in die doosjes koopt! Helaas staat de kleur niet op de verpakking en heb ik hem al te lang om te weten welke kleur het was… Ik vind het in ieder geval een heerlijk, fris kleurtje, maar door de roze/paarse kleur is hij toch perfect voor dit seizoen! image

Vrijdag
image
image
Whooo, de laatste dag voor mijn eerste vakantie van het jaar!!! Hier heb ik zo naar uitgekeken! Ik ben altijd gek op de kerstperiode, en zo’n vakantie is ook altijd fijn 🙂 Helaas is de helft van mijn jaar weer vertrokken naar hun thuisland dus is het erg stil in de groepschat 😉 Het blijft gek om je te realiseren dat er zo veel culturen in 1 jaar zitten als je zo veel met elkaar omgaat dat je het gewoon vergeet! We hadden een interessante les over asthma en de hele ontstaanswijze daarvan, super leuk vond ik het 🙂 Helaas moest ik er wel vroeger voor op dan gepland, want de lectuur was verplaatst van 11 uur naar 09.30… Dus besloot ik om mijn makeup simpel te houden, en een leuk glossje van Kiko aan te brengen voor wat shine! De afgelopen tijd ben ik ineens gek op super glossy lippen! De lippen combineerde ik met lekker veel neutraal gekleurde glitter en een bruin lijntje op mijn ogen. Voor zo’n laatste dag mag het best een beetje feestelijk zijn!
image

Zaterdag
image
image
Vandaag was mijn standaard dagje werken ineens niet zo standaard meer als normaal; ik werd opgebeld of ik kon werken in een filiaal in Utrecht in plaats van Maarssen, omdat ze iemand tekort kwamen. Ik zei natuurlijk ja, want ik ben altijd wel in voor iets nieuws! Het filiaal waar ik normaal werk is altijd behoorlijk drukbezocht, en dit filiaaltje was juist meer een buurtwinkel, dus dat was even wennen. Het was wel een hele gezellige dag, met leuke mensen om mee te werken en leuke klanten; ik vind het kassa draaien zo leuk! Zoals altijd maakte ik me weer wat extra op 🙂 Op mijn gezicht droeg ik mijn gewone gezichtsmakeup (BB Cream, Concealer, poeder en wenkbrauwpotlood), wat ik afmaakte met wat blush van Catrice in de kleur Floral OrnARTment uit de Viennart kerstcollectie, en de witte cream to powder highlighter van Essence. Nothing new dus 😉 Mijn ogen maakte ik op met mijn geliefde W7 In The Nude palette, waarvan ik een super glitterende, roze kleur aanbracht in mijn ooghoek, een glimmende champagnekleur over mijn ooglid deed en als laatste een paarsbruine taupekleur blendde in mijn crease. Hier droeg ik mijn fijne bruine eyeliner bij, want dat staat naar mijn mening zo mooi bij champagne en roze tinten! Op de foto’s droeg ik nog niks op mijn lippen, omdat ik er nog niet uit was of ik voor veilig ging (Maroon 020) of voor kerstig (Essence – On the Catwalk!). Omdat ik onderweg te horen kreeg dat ik in een ander filiaal ging werken, besloot ik maar voor de veilige optie te gaan, maar wel mijn leuke kerstoorbellen te dragen. Daar heb ik heel veel complimenten op gehad, hihi! Het was een leuke, leerzame dag die ik afsloot met een filmavondje met Rick. Een super begin van mijn vakantie dus 😀
image

Dat was m weer, mijn 5-daagjes verslag met makeup inspiratie! Omdat ik vakantie heb en het volgende week kerst is, wil ik proberen om een paar extra artikelen te maken. Eens kijken of dat lukt! You’ll hear from me…. Soon 😉 Een fijne vakantie allemaal! ❤

Geef een reactie

