8 Tricks: Er Wakker Uitzien

Goedemorgen! Gister ochtend keek ik (na een verjaardag die wat laat geworden was 😉 ) in de spiegel tegen een vermoeid gezicht aan. Nu ik studeer komt het wel eens voor dat het, ook doordeweeks, wat later wordt dan gepland. Ik heb dus zo mijn trucjes om er de volgende dag toch goed verzorgd en wakker uit te zien! Lees mee voor mijn # handige tricks om er na een latertje weer fris uit te zien!

Wat heb je nodig?
image

– Eenmaal een vermoeid persoon 😉
– Dagcrème
– Poeder, concealer/BB Cream/Foundation
– Blush en highlighter
– Oogschaduwbasis + oogschaduws in de kleuren licht beige, huidskleur en matte middenbruin
– Eyeliner (optioneel) + Mascara
– Huidskleurig oogpotlood
– Wimperkruller
– Wat leuke accessoires

Mijn ‘Ik Doe Alsof Ik Wakker Ben’-Ritueel
image
Zie hier, een erg vermoeid persoon, met een oneven gekleurde huid, mooie wallen en warrig haar. Compleet met slobbertrui en kleine oogjes! Daar gaan we eens wat aan doen 😉

1. Verzorging
image
Begin met een goed laagje Dagcrème op een gereinigde huid. Na een lange nacht kan je huid wat doffer of droger zijn dus kan hij wel wat verzorging gebruiken, zorg voor een stralende en gehydrateerde huid!

2. Doe, wat aan je haar!
image
Warrig of vies haar staat slonzig. Doe er wat leuks mee! Was het, stijl het, spray er wat droogshampoo in of doe er, net als ik, een leuke knot met donut in! Zo’n knot is makkelijk te maken en verbergt mooi dat je haar er niet uitziet 😉

3. Weg met die slobbertrui!
image
Hoe verleidelijk het ook is om na een kort nachtje lekker in je slobbertrui naar school te gaan, doe het maar niet. Het benadrukt alleen maar dat je moe bent! Trek liever een gewoon, comfortabel kledingstuk aan.

4. Zorg voor een Egale Huid
image
Zeker na een korte nacht is je huid niet super mooi; de roodheden zijn beter te zien, je hebt wallen onder je ogen en het ziet er gewoon niet helemaal uit zoals normaal. Breng wat concealer aan op je onegale huid, of maak je op met wat foundation of BB Cream. Je ziet er gelijk verzorgder uit! Zelf heb ik de Catrice – Cream Concealer in de lichtste kleur op mijn wangen, neus, kin en onder mijn ogen aangebracht, dit uitgewerkt en afgepoederd met het Waterproof Mattifying Setting Powder van Catrice.

5. Laat je gezicht stralen
image
… Niet letterlijk natuurlijk, want een super glimmende huid wil niemand na al die moeite om je gezicht mooi mat te krijgen! Een beetje blush om wat kleur te geven en wat highlighter op je jukbeenderen, neuspuntje en kin laten je gezicht smaller lijken, maar ook op een goede manier stralen! Zelf draag ik op bovenstaande foto de Catrice Illuminating Blush in Kiss Me Ken en de witgele Essence Soo Glow Highlighter.

6. Zorg voor een open en heldere blik
image
Het is erg belangrijk om er alles aan te doen om je ogen groter te laten lijken na een korte nacht! Door weinig slaap worden je ogen wat kleiner en zie je er moe uit. Met de volgende handige trucjes zien je ogen er weer fris en wakker uit!
image
Na een laagje Oogschaduwbasis, begin je met het oplichten van je binnenste ooghoek met een lichte, glimmende kleur. Hierdoor valt de donkere kring aan de zijkant van je oog/neus minder op en lijk je wakkerder!
image
Breng hierna een glimmende, huidskleurige oogschaduw aan op de middelste helft van je ooglid (van het gehighlighte deel tot ongeveer 3/4 van je ooglid). Door de iets lichtere, glimmende oogschaduw krijg je een openere blik, en het staat ook leuk!
image
Als laatste oogschaduw stap breng je nog een (lichtere) roodbruine, matte kleur aan op de buitenste helft van je ooglid. Hiermee creëer je diepte in je makeup en lijkt de andere oogschaduw nog meer op te lichten 🙂
image
Krul je wimpers voor een openere blik, en voeg de rest van je normale makeup toe. In mijn geval is dit natuurlijk mijn winged eyeliner en wat mascara!
image
Misschien wel de belangrijkste stap: laat je ogen groter lijken door wat huidskleurig oogpotlood op je waterlijn aan te brengen! Als je wilt kan je dit ook met wit doen, maar dat ziet er nogal onnatuurlijk uit. Gebruik voor geen zwart of andere donkere kleur, want dat laat je ogen alleen maar kleiner lijken!

7.Geef je lippen een leuk kleurtje
image
Voor je lippen heb je twee opties; je kan een rustig en onopvallend kleurtje kiezen, of juist een knallend of opvallend kleurtje. Op de linker foto draag ik de kleur In A Rosegarden van Catrice, die de aandacht juist niet op je lippen legt maar je wel een frisse en opgemaakte uitstraling geeft. Op de rechter foto heb ik juist voor het fellere roze kleurtje Pink Me Up van Catrice gekozen, welke zeker de aandacht zal trekken! Het voordeel hiervan is dat je slaperige oogjes iets minder opvallen 😉 De keuze is aan jou!

8. Voeg wat Accessoires toe
image
De laatste stap is vrij simpel; voeg net wat extra’s toe aan je look met wat leuke accessoires! Denk aan een leuke statement ketting, mooie armband of wat grotere oorbellen, zoals ik hier gedaan heb! Ik ben gek op deze roosjes 🙂 Door de accessoires zie je eruit alsof je net iets meer moeite gedaan hebt (wat je ook doet…) en zal het minder opvallen dat je niet genoeg slaap gehad hebt!

image
Tadaa, helemaal klaar om ‘wakker’ de deur uit te gaan! Met deze 8 simpele tips zie je er een stuk verzorgder en uitgeslapen uit dan aan het begin! Het is misschien iets meer werk dan uit je bed rollen, in je trui te kruipen en op weg te gaan, maar het is het zeker waard!

Wat zijn jullie ultieme tips om wakker te lijken na een korte nacht?

2 thoughts on “8 Tricks: Er Wakker Uitzien

Geef een reactie

