Essence Lippotlood en 3x Catrice Lipsticks (+ Budget Kylie Jenner Lips?)

Oké. Ik geef het toe. Ik heb echt niet nog meer lipsticks van Catrice nodig. Maar toch wordt ik elke kortingsactie naar het schap toe getrokken en kom ik altijd wel met 1 of meerdere kleuren terug. Ze zijn gewoon zo fijn! De kleuren zijn divers, de dekking goed en de houdbaarheid is vaak ook prima. Vandaag wil ik 3 totaal verschillende kleuren laten zien; een koraalkleur, een nude tint en een lieve roze kleur. Ook vond ik een mooi Essence lippotlood om de nude tint mee te combineren! De Kylie Jenner lip is jullie vast niet ontgaan, en met deze goedkope producten kom je aardig in de buurt!

Lipsticks
image
Over de verpakking van de lipsticks hoef ik zo onderhand weinig meer te zeggen, want die is gewoon goed 😉 Glimmend zwart, goed sluitende dop en een huls die goed in de hand ligt. Daarin een lipstick met een schuin afgesneden punt waarmee je redelijk precies kan stiften. Prima! Hier boven kun je van links naar rechts de mooie kleurtjes zien die ik heb uitgekozen: Pinkadilly Circus, een lieve roze kleur die niet al te fel is; Maroon 020, een bruinpaarse/taupe/donkere oudroze nude tint die perfect matcht met mijn normale lipkleur; en Sweet Coraline, een super leuk koraalkleurtje met een goede balans tussen de roze en oranje ondertoon, hij ziet er precies tussenin!

image
Zoals je op de swatches kan zien, zijn alle drie de kleuren goed gepigmenteerd. Daar word ik altijd vrolijk van! De kleuren voelen romig aan en geven een mooie dekking.

Pinkadilly Circus
image
Pinkadilly Circus is een opvallende, warme roze kleur die vooral in de zomer erg draagbaar is! Nu heb ik 1 laagje op, maar de volgende keer zou ik er nog een laagje op dragen om hem volledig dekkend te maken! De kleur zelf vind ik super, en ik denk dat hij heel veel mensen zal staan 🙂

Maroon 020
image
De naam van dit kleurtje snap ik niet helemaal (Maroon is een donkere, roodbruine tint en dat is deze echt niet), maar de kleur zelf is prachtig! Zoals ik al zei, is het echt een ‘My Lips But Better’ kleurtje voor mij; op dagen dat ik geen opvallende lipstick wil, draag ik hem zo graag! Maroon 020 dekt goed, is romig en accentueert je velletjes dus niet, en vervaagt erg mooi.

Sweet Coraline
image
Ondanks dat koraal meer een lente-/zomerkleur is, draag ik deze nu nog steeds graag! De roze/oranje kleur haalt het blauwgroene van mijn ogen mooi naar voren, pluspunt! Ook draag ik hem wel eens naar mijn werk, daar krijg ik er zo vaak complimenten over! Dit fijne kleurtje moet je hebben als je gek bent op koraalkleuren, want de dekking en houdbaarheid is ook zeer goed!

Lippotlood
image
Ik zal je bekennen, ik ben nooit zo’n fan geweest van lippotlood. Ik kreeg altijd dejavu’s van de Italiaanse verkoopster met een bruine lijn om haar veel te lichte lipstick (dat kan echt niet meer :P), en ik had het gewoon nooit nodig! Toch was ik wel benieuwd naar dit product, omdat de lippotloden van Essence erg fijn blijken te zijn!

image
Het potloodje ziet er gewoon uit als een potlood, met een huls in dezelfde kleur als de punt en een grijze beschermdop. Niet super aantrekkelijk, maar het kan ermee door 😉 De punt van het product is klein genoeg om precies te werken, maar niet zo klein dat je vervolgens een half uur bezig bent met het inkleuren van je hele lippen.

image
De kleur van het potloodje is een mengeling tussen donkerroze met een vleugje paars en een bruinroze tint. Gelukkig is het potloodje niet keihard, want dat doet zo’n pijn aan je mond! Hij is romig genoeg om fijn aan te brengen maar glijdt gelukkig niet meteen weer van je lippen af 😉

image
Eenmaal aangebracht geeft hij genoeg kleur af om mijn redelijk gepigmenteerde lippen goed in te kleuren. Het fijne aan een lippotlood vind ik dat je je lippen groten kan laten lijken. Je hebt namelijk twee liplijnen; degene waar de kleur ophoudt, en degene waar je lippen écht ophouden. Als je de kleur aanbrengt op die laatste lijn, krijgen je lippen meteen veel meer volume!

Het Kylie Jenner Trucje
image
(bron: cosmeticsobsession) Het is een hele hype in beautywereld, de zogenaamde Kylie Jenner lippen, vernoemd naar de signature lips van het zusje van Kim Kardashian. Zij draagt twee mooie producten van MAC (Whirl lippotlood onder Faux lipstick), welke een mooie, bruinroze, matte lift geven aan je lippen! Of haar lippen helemaal natuurlijk voller zijn geworden is iets wat bediscussieerd kan worden, mooi is het effect van deze twee producten wel! Jullie voelen hem al aankomen, toen ik het Soft Mauve lippotlood naast Maroon 020 hield, ging er een lampje branden!

image
Bovenaan zie je alleen Maroon 020 lipstick, in het midden Soft Mauve lippotlood en onderaan de lipstick over het lippotlood. Dat lijkt best wel toch!? Hij is ietsje donkerder dan het origineel, dat wel, maar toch komt het in de buurt! De lipstick heeft een beetje een bruine ondertoon die goed naar voren gehaald wordt door het potloodje. Het enige probleem is dat de echte Kylie Jenner-lip matte is, en deze kleuren dat niet zijn. Dat kan je natuurlijk verhelpen door je lippen af te dekken met een papiertje en af te poederen met gezichtspoeder; zo kan je van elke lipstick een redelijk matte kleur maken!
image

Conclusie
Catrice kan mij echt nauwelijks teleurstellen met hun lipsticks, I love them all! Dat is wel te zien aan mijn collectie, ik durf ze niet eens meer te tellen 😉 Ook het lippotloodje verraste me erg, ik had niet gedacht dat ik hem zo fijn zou vinden! Ik draag hem vooral onder neutrale, oudroze kleuren, maar ik zal het ook eens met een rode of bruine kleur proberen! De lipstick Maroon 020 in combinatie met het lippotlood geeft een goede budget variant op de populair Kylie Jenner lippen, al zeg ik het zelf! En wat worden we vrolijk van budget alternatieven, toch? 🙂

De lipsticks van Catrice kosten €3,99 per stuk, voor het lippotlood van Essence betaal je maar €0,99. Beide producten zijn verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

Wat vinden jullie van de Kylie-lippen trend? Vinden jullie mijn combinatie een beetje lijken op het origineel? Ik hoor het graag!

3 thoughts on “Essence Lippotlood en 3x Catrice Lipsticks (+ Budget Kylie Jenner Lips?)

  1. Pingback: My Makeup Lookbook 49/14 | Miss Mo's Makeup

  2. Pingback: My Makeup Lookbook 51/14 | Miss Mo's Makeup

  3. Pingback: My Makeup Lookbook 5/15 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

