My Makeup Lookbook 48/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week liep qua makeup niet geheel op rolletjes, maar ik heb er toch iets van kunnen maken! Ik ben veel op de uni geweest en ben naar de koopavond van de Trekpleister geweest! Geen super drukke of interessante week dus, maar dat is ook wel eens fijn 😉

Maandag
image
image
Goedemorgen! Ik was erg blij maandagmorgen, want mijn lectuur was verschoven en ik kon lekker uitslapen (tot 8 uur slapen vind ik uitslapen als ochtendmens!), en ik dronk ook nog eens lekker een Chai Tea Latte bij mijn café op de uni 🙂 Lekkere ochtend! Ik had ook de tijd om me op te maken, en het was licht genoeg voor goede foto’s, yay! Op mijn ogen droeg ik een simpele mix van lichtbruin op mijn ooglid en donkerbruin in mijn buitenste ooghoek, met een bruine eyeliner. Ik moet echt meer kleurtjes bestellen! Op mijn lippen droeg ik mijn nieuwe favoriete ‘my lips but better’ tint, Maroon 020 van Catrice. Door de lichte eyeliner, neutrale oogschaduws en simpele lippen is dit een beetje een ‘nude’ geïnspireerd look die super draagbaar is!
image

Dinsdag
image
image
Helaas moest ik er vandaag wel vroeg uit, en had ik totaal geen zin in lenzen dus droeg ik mijn bril. Ik moet altijd even wennen aan mezelf met bril, omdat ik mezelf toch leuker vind zonder. Maar ik begin het toch wel leuk te vinden! Met een bril draag ik mijn ogen ietsje zwaarder aangezet en een opvallendere lipkleur, om er toch iets van te maken! Vandaag droeg ik een glimmende, gouden kleur op mijn ooglid, met zwaarder donkerbruin aangezet in de crease. Ook voegde ik wat matte geelwitte highlighter toe in mijn ooghoek en op mijn wenkbrauwbot. Zoals je ziet is de look niet zo zwaar als ik hoopte, maar de opvallendere lippen in de kleur Klimt’s Gentle Kiss maakte dat weer goed!
image

Woensdag
image
image
Op woensdag experimenteerde ik met wat producten van Kiko, wat tot deze mooie look leidde! De oogschaduws uit het Clics Eyes 3 palette combineerde ik met hun LE Longlasting Eyeshadow in Snappy Brass als eyeliner. De lipstick van vandaag was ook van Kiko, in het lieve kleurtje Pastel Pink. Ondanks dat de eyeliner erg glimmend is, vind ik de look toch wel iets hebben. Glitterende eyeliners zijn super leuk voor feestjes!
image

Donderdag
image
image
Donderdag was het weer Labdag, en droeg ik weer mijn bril. Deze week waren we heel vroeg klaar, maar begonnen we ook vroeg! De labdagen vind ik echt de leukste dagen van de week, het is zo interessant! Mijn ogen probeerde ik weer iets opvallender op te maken, deze keer met behulp van een hele mooie, super glimmende taupe-achtig oogschaduw op mijn hele ooglid, en een groenige donkere kleur in mijn buitenste ooghoek. Ook voegde ik wat witte highlighter toe aan mijn binnenste ooghoek en maakte ik een winged liner met een leuk donkergroen kleurtje 🙂 Bij deze groene kleur vind ik rood of roze altijd geweldig goed passen, dus koos ik vandaag voor Catrice – Red My Lips om mijn lippen een aantrekkelijk kleurtje te geven!
image

Vrijdag
image
image
De laatste dag van de week, whoo! En het zou een behoorlijk drukke dag worden, van 9/3 drie lecturen van 2 uur per stuk, en daarna nog 2 uur een workshop geven met 3 klasgenoten. Ineens besloten ze (gelukkig) om een van de lecturen te verplaatsen en was ik om 3 uur al klaar! Omdat ik zou presenteren, maak ik me normaal iets extra op, maar omdat ik vandaag zo vroeg op moest had ik daar geen tijd voor. Zoals je ziet was de eyeliner voor mijn doen een beetje mislukt, maar gelukkig was de oogmakeup niet erg uitgebreid 😉 Ik gebruikte mijn favoriete Essence quatro om een lichte look met huidskleur en bruin te maken, in mijn gewone ‘licht naar donker’ manier. Ook mijn lipstick was een combinatie van Essence, namelijk het Soft Mauve lippotlood met mijn geliefde Be Natural lipstick 🙂 Ik ben echt gek geworden op dit lippotlood, hij geeft zulke mooie combinaties!
image

Zaterdag
image
image
Zaterdagochtend zou ik om 10 uur beginnen met werken, maar werd ik al om 7 uur uit bed gebeld of ik eerder kon beginnen. Haasten dus! Normaal maak ik me helemaal op voor het werk, maar daar had ik geen tijd voor. Gelukkig heb ik een trucje gevonden die voor mijn huid prima werkt; ik heb vooral roodheden rond mijn neus en op mijn wangen, dus smeer ik daar gewoon concealer op (klein potje van Catrice) en voilà, hallo egale huid! Even afpoederen, eventueel blush/bronzer/highlighter erop, zo ben je snel maar volledig opgemaakt! Op mijn ogen droeg ik een paarse, matte taupekleur op de binnenste helft van mijn ogen en een glimmende, gouden champagnekleur op de buitenste helft, wat ik natuurlijk afmaakte met een (weer niet perfecte…) zwarte wing 🙂 Mijn wangen gaf ik wat kleur met Essence – Sweetheart, en op mijn lippen droeg ik het babyroze, matte kleurtje Kate Matte 201 van Rimmel. Die ruikt zo lekker naar watermeloen! 😉
image

Met wat vertraging, was dit weer mijn week in makeup! Ik kwam er te laat achter dat het artikel niet gepubliceerd was, Meh… Ik hoop dat jullie het weer een mooie makeupweek vonden!

Geef een reactie

