Kiko – Clics Eyeshadow Palette & LE Cream Eyeshadow

Al een tijdje geleden waren mijn ouders en zusje in Italië. Daar was een Kiko winkel en vertelde mijn zusje dat ze een heel leuk oogschaduw systeem hadden. Het klonk goed, dus zocht ik op de site 3 kleurtjes uit voor in een Clics System Palette en gaf de opdracht om ze mee te nemen 😉 Vandaag wil ik mijn eigen palette graag aan jullie laten zien, net als een Cream Eyeshadow uit een Limited Edition collectie van afgelopen zomer. Deze op zich is dus niet meer verkrijgbaar, maar hij is zo mooi en Kiko verkoopt ook andere hele mooie oogschaduws!

Clics System Eyeshadow Palette
DSC_0011
Het Clics System Eyes is een leuk systeem waarmee je je eigen oogschaduw palette samen kan stellen uit alle oogschaduws van Kiko! En dat zijn er behoorlijk wat, je hebt keuze uit meer dan 100 kleuren! Het systeem is simpel: je koopt een leeg palette met een inhoud van 1, 3, 4, 9 of 24 oogschaduw plekken, en kan dan kiezen uit de Infinity+ Sparkle Eyeshadow (12 kleuren) of de Infinity Eyeshadow (96 kleuren). Deze krijg je in hun eigen doosje mee, en zo kan je thuis je eigen palette samenvoegen!
DSC_0009Het doosje is bijna helemaal matte, met een glimmende streep eroverheen. Erg gaaf! Ik heb zelf het doosje met 3 oogschaduws gekozen, omdat ik nog niet bekend was met de oogschaduws van Kiko. Het doosje bevat de 3 grote, lege pans voor de oogschaduws, maar geen spiegel. Voor sommige mensen zou dit een nadeel zijn, mij maakt het niet veel uit omdat ik me toch vrijwel altijd bij mijn grote spiegel opmaak 😉
DSC_0012
De oogschaduws komen in een doosje en hebben een klein los kapje, om hem te beschermen als je hem los mee zou willen nemen. Super handig bedacht!
DSC_0023
De eerste kleur die ik uitkoos, was deze mooie lichte shimmer kleur met een licht gele ondertoon. Op de site heet hij 202 Pearly Light Gold, wat de kleur erg goed omschrijft! Heel mooi als highlighter, maar ik draag hem ook gewoon over mijn hele ooglid!
DSC_0016
De tweede kleur die mijn aandacht trok, was deze geweldige koperkleur. Op de site wordt deze 209 Golden Red genoemd, wat ik gewoon koper vind 😉 Koper vind ik zo’n gave kleur, het past zo leuk bij mijn blauwe ogen en roodbruine haar 🙂
DSC_0017
Op deze laatste, prachtige kleur werd ik meteen verliefd! Satin Dark Burgundy is een hele mooie, donkere, wijnrode kleur. Sowieso hou ik heel erg van roodpaarse/cranberry tinten op het oog, maar zeker als ze zo mooi zijn als deze!
DSC_0027
Ook het pigment is super! 1 veeg en alle kleuren zijn goed zichtbaar, zelfs de mooie highlighter. Hier wordt ik zo blij van!
DSC_0020
In het palette is het een leuke combinatie! De kleuren zijn op zichzelf goed te gebruiken maar ook samen in een look te verwerken, waar ik natuurlijk wel een beetje voor ging. De kleuren komen ook redelijk goed overeen met de webshop weergave, al leek de wijnrode kleur eerder bruin. In het echt is hij veel mooier! 😉

Cream Longlasting Eyeshadow
DSC_0029
Dit leuke doosje nam mijn familie ook mee terug uit Italië. Van het doosje zelf werd ik al gelukkig, zulke mooie kleuren!
DSC_0030
In het doosje vond ik dit leuke, matte potje met een glimmende dop. Het potje is van glas, niet laten vallen dus! Matte, glazen potjes vind ik altijd zo mooi, het geeft gelijk een luxer gevoel!
DSC_0031
Erin zit een hele glimmende crème oogschaduw met een prachtige, huidskleurige tint die in het licht ook kan variëren naar beige of taupe. Zo apart! Het mooie kleurtje heet Snappy Brass.
DSC_0032
Hier op mijn hand kun je goed de kleurovergang zien, is hij niet prachtig?! Het pigment was super, een veegje en ik had deze mooie kleur al!
image
Op mijn ogen heb ik de oogschaduws gecombineerd met de crème oogschaduw als eyeliner. Op mijn hele ooglid bracht ik de highlighter sterk aan, waarna ik met een blending brush héél voorzichtig wat van de koperkleur op mijn buitenste ooghoek aanbracht. Ik wilde de look natuurlijk houden, en de oogschaduws zijn super gepigmenteerd! Ook heb ik een klein beetje van de wijnrode kleur in mijn crease aangebracht. Van de crème oogschaduw maakte ik met wat moeite een winged line, want de substantie is zo zacht dat hij niet goed aan mijn kwastje bleef hangen! Toch vind ik het goed gelukt!
image
De complete look ben ik super blij mee, de eyeliner is prachtig met het zonlicht erop! Ik denk dat hij als oogschaduw ook super mooi is, maar hij is zo glimmend dat ik nog geen gelegenheid gevonden heb om het te proberen 😉 Verder droeg ik op mijn wangen wat van de Catrice Blush in Apropos Apricot en, om in de Kiko sferen te blijven, een lipstick van Kiko in de tint Pastel Pink.
DSC_0019

Conclusie
Ik ben zeker tevreden met deze producten van Kiko! Voor het oogschaduw palette totaal betaal je misschien wel iets meer dan voor een echt budget palette, ik heb het er zeker voor over! De ruime keuze die je hebt en de geweldig kwaliteit maken het tot een goede prijsverhouding. Ook de Cream Eyeshadow vind ik interessant, al is hij lastig aan te brengen met een kwast of als eyeliner te gebruiken. Als oogschaduw zou ik hem gewoon met mijn vinger aanbrengen! De volgende keer dat ik in een land met een Kiko ben, ga ik weer even tussen de oogschaduws neuzen 😉 En binnenkort kan dat gewoon in Nederland, want de eerste Kiko gaat geopend worden in Amstelveen! En laat ik daar nou net in de buurt wonen! 😀

De losse oogschaduw voor het systeem kostte €4.90, het palette €3,90. Voor nog geen €20 heb je een prachtig palette!

Zijn jullie al bekend met de oogschaduws van Kiko?

4 thoughts on “Kiko – Clics Eyeshadow Palette & LE Cream Eyeshadow

  1. Pingback: My Makeup Lookbook 48/14 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

