Catrice Viennart – Lipsticks & Blush

Sinds een weekje ligt de prachtige kerstcollectie van Catrice in de schappen, Viennart! De collectie doet redelijk kerstig aan met zijn mooie, glitterende producten en verpakking met prachtige motiefjes. Ik was meteen enthousiast toen ik deze collectie zag! Afgelopen woensdag had de Kruidvat een 20% kortingsactie, waar ik tot mijn verbazing ook deze mooie collectie al zag liggen! De blush en twee van de lipstick vlogen mee naar de kassa, en vandaag wil ik ze super graag aan jullie laten zien!

Powder Blush
image
Als eerste viel deze prachtige tweekleurige blush op, in de kleur Floral OrnARTment (de enige kleur). Ten eerste, het patroontje. Wow. Daar werd ik meteen al verliefd op!

image
Aan de verpakking heb ik weinig op te merken; doorzichtig met de mooie blush zichtbaar. Op de voorkant staat de merknaam en wat informatie, op de achterkant wat details en de ingrediënten. Nothing fancy! Hij voelt vrij stevig aan en opent en sluit erg makkelijk.

image
Tadadadaaaammmm! Eenmaal prachtig patroontje en geweldige kleuren, wat wil je nog meer! De blush combineert donkerroze met lichtroze in een Y-vormig patroon, met op de Y een hele mooie bloemenprint. Beide kleurtjes zijn zo goed als matte.

image
De swatches! De eerste twee kleuren zijn de twee tinten apart van elkaar geswatched, de laatste veeg is de gecombineerde kleur. De blush is een combinatie tussen een lieve roze tint en een beter gepigmenteerde oranjerode kleur, wat samen een oranje perziktint vormt. Hier word ik super blij van, wat een lief, mooi kleurtje!

image
Links zie je mijn wang met alleen wat concealer, rechts heb ik de Powder Blush in Floral OrnARTment lichtjes aangebracht. Ondanks mijn niet zo heel erg blij gezicht (oeps, volgende keer lach ik weer) was ik super blij met dit resultaat! De kleur is erg universeel maar zal vooral bij de lichtere tot medium huidjes (of super licht, zoals ik begin te worden) erg mooi staan! Hij geeft een redelijk natuurlijk effect, gewoon een mooi perzik-roze blosje!
image

Shimmer Lip Colours
image
Als lipstickliefhebber in hart en ziel, moet ik natuurlijk ook naar de limited edition lipsticks kijken! In de Viennart collectie zitten drie lipstick: een nude tint met alleen maar gouden glitters die ik maar even heb laten liggen, en de twee plaatjes die je hierboven kan zien. De lichtrode/roze kleur Klimt’s Gentle Kiss en de donkerdere rode kleur Klimt’s Ardent Kiss gingen gezellig mee naar huis!

image
Catrice, petje af voor het design van deze collectie! Check deze mooie hulzen… *smelt* 😀 Glimmend licht zwart/grijs met net zo’n mooie bloemenprint als op de blush in het glimmend zwart, prachtig toch? Net als de lipsticks uit de Metallure collectie, zou ik deze alleen al voor de verpakking kopen! Verder is de kwaliteit van de verpakking gewoon goed, zoals we van Catrice gewend zijn.

image
Zoals je op de swatches kan zien, zijn de kleuren een beetje doorzichtig maar erg goed op te bouwen. Klimt’s Gentle Kiss is een lieve, roze kleur met een gouden glimmer erin, terwijl Klimt’s Ardent Kiss meer naar donkerrood neigt, maar wel dezelfde mooie gouden glans heeft.

image
Op mijn lippen valt Klimt’s Gentle Kiss roder uit dan verwacht, maar toch vind ik het een super leuk kleurtje! Iets minder kerstig dan klassiek rood, maar toch weer eens wat anders! Deze past waarschijnlijk heel erg mooi bij een mooie smokey eye! Maar ook gewoon voor overdag is het een erg geschikt kleurtje 🙂

image
Klimt’s Ardent Kiss is een mooie, donkerrode kleur met gouden glitters erin, best apart! Normaal zou ik niet zo snel voor zulke glitterende lipsticks gaan, maar gelukkig valt de glitter niet enorm op 🙂 Deze is echt perfect voor de kerst, met zo’n mooie donkerrode kleur met een opvallende glans zit je altijd goed!
image

Conclusie
Na de vorige een beetje teleurgestelde collectie, Check & Tweed heeft Catrice het naar mijn mening weer goed gemaakt met deze mooie kerstcollectie! Ik begreep dat niet iedereen hem even kerstig vond, maar als je de kleuren zo ziet vind ik het behoorlijk meevallen! Ook bevat de collectie een mooie glimmende poeder parfum spray, glimmende baked oogschaduws en mooie nagellakjes, wat de collectie toegankelijk maakt voor heel veel mensen! Ik zeg, kom maar op met de kerst! 😉

Zowel de Powder Blush als de lipsticks zijn verkrijgbaar voor €3,99 bij Kruidvat en Trekpleister.

Wat vinden jullie van de Viennart kerstcollectie van Catrice?

13 thoughts on “Catrice Viennart – Lipsticks & Blush

  1. Ik ben echt lippenstift verslaafd, maar heb er nog geen een van Catrice. Ik vind de kleuren wel een beetje op elkaar lijken. Ga vanmiddag eens naar de testers kijken.

  2. Pingback: My Makeup Lookbook 48/14 | Miss Mo's Makeup

  3. Pingback: My Makeup Lookbook 51/14 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

