My Makeup Lookbook 46/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week had ik echt een rotdag, maar ook heel veel leuke dingen; een excursie naar Amsterdam, een feestje en een reünie met mijn middelbare schoolklas!

Maandag
image
image
Dag 1 van de ‘ik ga meer met mijn oogschaduw proberen te doen’-week is aangebroken! De eerste poging was in eerste instantie goed, maar helaas kon ik geen mooie foto’s maken omdat ik pas in de middag thuis was. Ik bracht een lichte highlighter aan in mijn binnenste ooghoek, een lichte huidskleurig op het binnenste deel van mijn ooglid en een middenbruine kleur op het buitenste gedeelte. Ook zette ik mijn crease wat zwaarder aan met donkerbruin en maakte ik een zwarte winged liner (waarvan een deeltje nu in mijn crease zit… Oeps..). De look maakte ik af met de oranjebruine kleur Fox Nox van Catrice, een van mijn favoriete oranje lipsticks voor overdag! De look was geen enorm succes, maar gelukkig zitten er nog 6 dagen in een week 😉
image

Dinsdag
image
image
Dinsdag overdag was gewoon een *****dag waar ik maar niet op in ga. Gelukkig had ik ’s avonds een Pyjama Party van de studievereniging voor hun 120 jarige bestaan wat het weer wat goed maakte! Ook mijn makeup werd ik wel enigszins blij van 🙂 Een mooie matte taupekleur op mijn ooglid en een donkere taupekleur in mijn crease, aangezet met een zwarte kleur met rode shimmers (W7 In the Nude, iemand?). Ook droeg ik een mooie zwarte winged liner op mijn ogen, maar droeg ik geen lipstick vandaag. Gewoon geen zin in! Deze dag vergeet ik maar snel even!
image

Woensdag
image
image
Na 5 uur slaap geven de meeste mensen makeup maar even op, but I didn’t! Als ik een beetje brak is probeer ik me er juist wat levender uit te laten zien 😛 De look was daar ook vooral op ingesteld; lichte highlighter, huidskleur op mijn ooglid en bruin in de crease, met wat Inner Eye Highlighter Pen van Catrice op mijn waterlijn. Zwarte eyeliner en Catrice – Maroon 020 maakten de look af!
image

Donderdag
En weer een mislukte foto dag… Gaat lekker he? Ik had zo’n haast dat ik alleen maar een full face foto kon maken, wat zonde is want mijn ogen waren zo goed gelukt! Allemaal mooie bruintinten, gouden highlighter in mijn binnenste ooghoek en mooie bruine eyeliner… Met een laagje Catrice – Berry Bradshaw, Sniff… Ik ga even in een hoekje huilen over deze week 😛
image

Vrijdag
image
image
Jaaa, excursie!!! Met heel CPS vertrokken we vandaag naar Amsterdam om een bezoekje te brengen aan Body Worlds, zo interessant! ’s Ochtends vroeg las ik de nieuwe kleurvolle look van Mydiamakeup op misslipgloss.nl, ik vind die rubriek zo leuk! Ik besloot ook een poging te wagen tot wat kleur, al werd hij minder kleurvol dan ik had gehoopt 😉 Ik droeg een glimmende mintgroene kleur in mijn binnenste ooghoek, en een matte, koele lichtbruine tint over mijn hele ooglid. Daarna bracht ik wat donkergroen aan in mijn buitenste ooghoek, wat ik blendde in mijn crease en nog wat groener aanzette met de mintgroene kleur. Niet zo mooi kleurrijk als de looks van Emmy, maar het is een begin! Daarbij droeg ik de rustige babyroze kleur Kate Matte 101 van Rimmel. Ik hou van dit kleurtje!
image

Zaterdag
image
image
Zoals elke week werkte ik vandaag weer een lekker dagje, yay! Ik ging weer work-appropriate op weg natuurlijk 🙂 Een mooie glimmende huidskleurig op mijn hele ooglid en wat glimmend bruin in mijn crease. Niets moeilijks aan, voor mijn werk wil ik geen paarse oogleden 😛 Op mijn lippen droeg ik de lieve kleur Latino van Rimmel uit de Moisture Renew-lijn. Dit mooie, glimmend roze kleurtje is een favoriet als ik er wat netter uit wil zien maar toch een mooi kleurtje op mijn lippen wil!
image

Zondag
image
image
Ivm met het gebrek aan mooie foto’s op donderdag, komt de look van zondag er ook in deze week! Vandaag had ik een high tea met mijn IB English klas van de middelbare school, om ons diploma eindelijk in ontvangst te nemen! Daarvoor maakte ik me natuurlijk wel wat extra op 🙂 Naast mijn gewone gezichtsmakeup droeg ik wat Essence – Sweetheart Blush en Soo Glow Highlighter. Op mijn ogen droeg ik een matte geelbruine kleur, met in mijn binnenste ooghoek wat goud en in mijn crease een taupekleur. De laatste tijd vind ik goud in de crease zo mooi! Op mijn lippen droeg ik wat lippenbalsem van Catrice, want lipstick zou er door alle hapjes en thee toch weer snel af zijn 😉 Een hele goede afsluiter van een middelmatige week!
image

Wat vonden jullie van deze makeup week? Zelf was ik niet super tevreden, al waren de laatste paar dagen wel naar mijn zin! Tot volgende week bij het dinsdag artikel! ❤

2 thoughts on “My Makeup Lookbook 46/14

Geef een reactie

