My Makeup Lookbook 45/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Ik sloot deze week mijn eerste periode van de Uni af, had een paar keer rijles en deed nog wat leuke dingetjes 🙂

Maandag
image
image
Het was weer eens een lekker rustig dagje! ’s Ochtends had ik een paar interessante uurtjes school, en ’s middags een uurtje rijles. Over een weekje mag ik (weer…) examen doen, en gelukkig ging het erg goed! Vandaag droeg ik lekkere simpele makeup: glimmende huidskleurige oogschaduw op mijn hele ooglid en wat matte bruine kleur in mijn buitenste ooghoek. As usual droeg ik een winged liner en mascara! Omdat de ogen vrij rustig zijn, wilde ik wat meer uitpakken met mijn lipstick! Ik koos voor de kleur Coral Calling van Essence, een vrolijk en opvallend koraalkleurtje met een rozige ondertoon. Meestal draag ik dit soort tinten meer in de lente/zomer, maar ja… Het kan nog prima! 😉
image

Dinsdag
image
image
Op dinsdag maakte ik mijn look voor de review van het W7 In the Buff palette. Details van deze look kun je in dit artikel vinden! 😉 Even kort! Mat wit op de binnenste ooghoek, glimmend kopergeel op het ooglid en bruin in de crease! Naast wat Rosebud Salve in Strawberry droeg ik helemaal niks op mijn lippen! Ik heb die dag de hele dag op de Uni aan ons eindproject gewerkt, want deze week was de laatste week van de eerste term. Spannend!
image

Woensdag
image
image
Yay, een lekker vrij dagje! Ik was van plan om eindelijk een nieuwe lipstick van MAC te kopen die al een tijdje op mijn lijstje staat (Sin), maar helaas vond ik alleen maar een leeg schap en een niet zo vriendelijke verkoopster 😦 Volgende week beter, hopenlijk! Mijn ooglook van vandaag heb ik met het W7 In the Nude palette gemaakt, en wederom kan je de details hier vinden! Omdat ik een lipstick wilde kopen, droeg ik eerst niks op mijn lippen. Maar ik ging door naar mijn vriend en besloot om toch wat Essence – Velvet Rose lipgloss op te doen! Makkelijk aan te brengen én te verwijderen in het geval van spontane lipswatch-impulsen 😉
image

Donderdag
image
image
Ahhhhhhh, de deadline van ons laatste project! Gelukkig is alles goed gegaan en hadden we het ruim op tijd af 🙂 In de middag had ik weel een lekker uurtje rijles, en verder heb ik eigenlijk weinig gedaan vandaag! Voor zo’n simpel dagje droeg ik: matte witte oogschaduw op mijn hele ooglid, licht legergroen op mijn buitenste ooghoek en donker glimmend legergroen in mijn crease. Dit combineerde ik met Matt About Pink van Catrice en olijfkleurige eyeliner. Ja, je ziet het goed, geen mascara… Op de een of andere manier vergeet ik dat wel eens 😉
image

Vrijdag
image
image
De laatste dag van de eerste term van mijn eerste jaar College of Pharmaceutical Sciences (volg je het nog?) sloot ik goed af met een bezoekje aan de geweldige film Interstellar. Echt. Ga hem kijken. 😉 Helaas moest er eerst nog een eindpresentatie gegeven worden, maar dat ging erg goed en het was zo leuk om te zien hoe goed iedereen het had gedaan! Voor mijn presentatie maakte ik me iets meer op; mijn favoriete licht kopere kleur van Catrice in mijn binnenste ooghoek, een mooie glimmende crèmekleur over mijn hele ooglid en in de crease wat roodachtig middenbruin. Op mijn lippen droeg ik de geweldige kleur Plum & Base van de nieuwe Ultimate Stay lipsticks van Catrice. I am in love!
image

Zaterdag
image
image

Weer een lekker dagje werken! Het was druk (kinderspeelgoed in de aanbieding rond sinterklaas 😉 ) maar het ging zo lekker en was weer super gezellig! Omdat ik ging werken en ’s avonds door zou gaan naar Rick, maakte ik me extra op! Ik droeg mijn gewoonlijke makeup: laagje ELF primer, Catrice BB Cream, Light Reflecting Concealer, en Waterproof Powder. Op mijn ogen droeg ik alleen de mooie kopergele kleur waar ik het eerder over had, welke ik goed naar boven uitblendde. Ook droeg ik weer mijn olijfkleurige eyeliner! Op mijn lippen droeg ik een kleurtje van Catrice die ik net aan mijn verzameling toegevoegd had: de lieve koraalkleur Sweet Coraline! Op mijn wangen droeg ik ook nog een beetje Essence blush in de oranjeroze kleur Secret It-Girl. Ik vond het een geslaagde look en kreeg er nog complimenten over op mijn werk, super leuk dus! 🙂
image

Dat was het voor week 45! Ik merk dat ik de focus van mijn looks vooral op mijn lippen leg, dus ga ik het volgende week eens proberen om te draaien; zwaardere of uitgebreide ooglooks en neutrale lippen! Eens kijken hoe dat gaat 😉 Tot volgende week!

One thought on “My Makeup Lookbook 45/14

Geef een reactie

