NYC – Strip Me Off Basecoat

Laatst heeft NYC een nieuw product uitgebracht, dat nog niet te zien is bij veel andere budget merken: een basecoat speciaal voor glitterlakken! Nagellakjes met glitters zijn altijd verschikkelijk om te verwijderen, je hele watje gaat kapot en de glitters zitten over je hele handen verspreid. Dat is nu verleden tijd met dit product! Met deze basecoat kan je als je je nagellak zat bent, het er gewoon af peuteren. Handig toch? Ondanks dat hij voor glitterlakken bedoelt is, heb ik hem met een gewoon lakje geprobeerd, omdat ik die het meeste draag. Lees snel verder voor mijn mening!

image
Het lakje heeft dezelfde vorm als alle andere lakjes van NYC: een rond, spits naar breed flesje met een zwarte dop die ook weer naar spits toeloopt. De opdruk met het logo is lekker vrolijk roze! Het kwastje is erg fijn, niet erg breed maar toch breed genoeg om in drie streken je nagels te lakken. De kleur van het lakje is wit, en er komt een aparte geur vanaf. De geur vind ik zelf helemaal niet lekker, maar gelukkig vervliegt hij erg snel!

image
Het concept is heel erg makkelijk: je smeert een goede laag nagellak op je nagels, wacht even tot de lak opgedroogd is en gaat verder met je gewone nagellakjes en topcoats! Als je het lakje net aanbrengt is hij melkerig wit….

image
…. En na een paar minuten is hij volledig transparant opgedroogd! Het voelt gewoon aan als een normale basecoat, en het drogen duurt ongeveer 5 minuten. Prima tijd! Daarna kan je gewoon verder gaan met de rest van je nagellak. Het handigste is om een dikkere laag aan te brengen, zo werkt de basecoat het beste.

image
Na een paar dagen zag mijn nagellak er zo uit. Behoorlijk gechipt aan de bovenkant ondanks een topcoat, maar ik heb ook dozen open gesloopt met mijn nagels op het werk 😉 Toch merkte ik dat mijn nagellak wat sneller chipte met deze basecoat dan met een gewone basecoat. Als er een klein hoekje af is, slijt de rest er ook redelijk snel af!

image
Je kan het als een nadeel zien, maar het verwijderen gaat wel erg makkelijk! Binnen een paar minuutjes heb je het grootste deel van je nagellak er in stukjes afgebroken, echt super handig! En beter voor je nagels omdat je geen aceton nodig hebt 🙂

image
En zo zagen mijn nagels eruit na het verwijderen van de basecoat! Iets aan de droge kant, maar niks extreems! Het verwijderen ging erg makkelijk en heeft weinig schade gemaakt aan mijn nagels. Je ziet hier en daar nog wat overgebleven nagellak, maar dat is eerder de schuld van mijn slordige manier van lakken dan van de basecoat 😉 Zelf vind ik dit veel makkelijker dan aan de slag gaan met remover en watjes, zeker als je glitterlakken zou gebruiken!

Conclusie
Dit is een blijvertje! Ik vind deze Strip Me Off Basecoat veel fijner dan in de weer gaan met (aceton) remover en watjes, en ik denk dat mijn nagels het met me eens zijn! Ik denk dat hij nog beter werkt met glitterlakken, maar het feit dat hij al prima werkt met creamy lakjes is een goed teken!

De Strip Me Off Basecoat is voor €2,99 te koop bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

Hebben jullie de nieuwe basecoat van NYC al geprobeerd?

One thought on “NYC – Strip Me Off Basecoat

Geef een reactie

