My Makeup Lookbook 44/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week begon ik met mijn nieuwe bijbaantje bij de Trekpleister en had ik een leuke dag bij de familie van mijn vriend. In totaal een best drukke maar super leuke week!

Maandag
Ik was van plan om gewoon naar de lectuur van die dag te gaan, maar door wat gebeurtenissen in het weekend voelde ik me totaal niet fijn, dus besloot ik om thuis te blijven. In plaats daarvan heb ik de hele dag aan ons project gewerkt, wat op dinsdag af moest zijn. Op maandag droeg ik dus helaas geen makeup!

Dinsdag
image
image
Om te compenseren voor het makeup-loze dagje droeg ik op dinsdag iets specialers op mijn ogen: paars! Of nou ja, het had paars moeten zijn maar doordat ik al een koper-crème-met-glitters kleur op mijn ooglid had gebruikt werd het eerder roze. Toch vond ik het erg gaaf en ondanks dat paars/roze geen standaard kleur is, vond ik de look heel erg draagbaar! Het geheel maakte ik af met bruine eyeliner, zwarte mascara, en het lieve kleurtje In A Rosegarden van Catrice
image

Woensdag
image
image
Jaaa, mijn eerste werkdag! Mijn eerste paar uurtjes kassa draaien in de winkel gingen best goed, en ik vond het ook zo leuk om te doen! Omdat het mijn eerste werkdag was, besloot ik om geen volledige makeup te dragen, maar toch opgemaakt te verschijnen. Mijn ogen maakte ik op met een lichte glimmende kleur op mijn ooglid en een matte bruine tint in mijn buitenste ooghoek. Ook zette ik nog een bruine winged liner om mijn look af te maken! Op mijn wangen droeg ik een klein beetje Essence Sweetheart voor wat meer kleur. Ondanks dat ik niet te heftig opgemaakt wilde, droeg ik toch een fellere roze lipsticks (het moet wel een beetje Esmée blijven!): Catrice LE Metallure – Alluring Pink. Een prima look voor naar je werk, als je het mij vraagt!
image

Donderdag
image
image
Zo, het is herfst. Dat betekent dat bruine lipstick weer uit de kast gehaald mag worden! Persoonlijk was ik geen fan van de bruine lipstick trend, maar toen Catrice weer eens een sale had wilde ik het toch een kans geven. De kleur Teddy Brown viel me erg mee, eigenlijk vind ik het best mooi staan! De kleur is eerder caramel dan echt bruin, maar je moet ergens beginnen toch? 😉 Omdat ik al bruin op mijn lippen droeg, wilde ik geen bruin op mijn ogen. Dus droeg ik lichte oogmakeup: matte crèmekleur op mijn hele ooglid, en een glimmende oranjeroze tint in mijn buitenste ooghoek en crease. Samen met zwarte eyeliner vond ik de lipstick erg mooi uitkomen en alles behalve lelijk! Yep, ik kan wel wennen aan die bruine lipstick trend!
image

Vrijdag
image
image
Vrijdag was een hele leuke dag! Op school hebben we voor Medisch Ethisch Comité gespeeld, wat inhoudt dat de ene groep het project van de andere groep beoordeeld op ethiek. Erg leuk om te doen! In de middag kreeg de moeder van mijn vriend haar diploma en gingen we ’s avonds lekker uit eten. Daarvoor dofte ik me extra op! Bij een speciale gelegenheid hoort naar mijn mening een rode lipstick, dus droeg ik de prachtige kleur Laetitia’s Pure Red van de L’Oréal Collection Exclusive collectie. Ik ben echt verliefd op deze mooie, donkerrode, matte kleur! Omdat ik mijn lippen al donker had, wilde ik graag lichte ogen: glimmend crème op mijn ooglid, glimmend donkerbruin in mijn crease en zwarte eyeliner. Een laagje Catrice – Apropos Apricot blush op mijn wangen en klaar! Een classy look, perfect voor een diner of andere speciale gelegenheden!
image

Zaterdag
image
image
Zaterdag was mijn allereerste volledig dag als caissière bij de Trekpleister, en leuk dat het was! Het contact met mensen vind ik zo leuk 🙂 Omdat ik wist dat het een drukke dag zou worden, wilde ik niet constant mijn makeup bij hoeven werken en hield ik het op een simpele look. Nu ik het zo terug zie, lijkt het erg op de ooglook die ik op vrijdag droeg! Op mijn ooglid droeg ik een hele glitterende lichte kleur, met in mijn crease een matte donkere bruine kleur. Ook droeg ik een klein beetje matte witte highlighter in mijn binnenste ooghoek en zette ik een winged liner met zwarte eyeliner. Mijn lippen kregen ook een lief, neutraal kleurtje door Catrice – In A Rosegarden! Ik denk dat deze look voor heel veel verschillende soorten werk geschikt is 🙂
image

Zondag
image
image
Omdat ik een dagje miste voor mijn verslagje, komt mijn minimale look van zondag er ook maar in 😉 Ik heb samen met Rick het grootste deel van de dag bij mij thuis rondgehangen, maar we zijn ook eventjes naar Anna Haen gefietst om een lekker koffietje te drinken. Op mijn ogen zette ik alleen een bruine winged liner en droeg ik wat zwarte mascara. Ik droeg weinig makeup, maar door de felle roze kleur Trendy van het Italiaanse merk Shaka zag het er toch opgemaakt uit!
image

4 thoughts on “My Makeup Lookbook 44/14

  1. Pingback: Mijn Favoriete Herfst Lipsticks | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

