Trekpleister – Hand & Nagels Handcrème

Nu ik meer bij de Trekpleister kom, lijkt het me leuk om eens in de zoveel tijd eens iets te schrijven over een beautyproduct van Trekpleister Eigen Merk! Hier hoor je vrij weinig over, terwijl het naar mijn idee redelijk vergelijkbaar is met zusterbedrijf Kruidvat. Nu het kouder wordt buiten en ik veel mijn handen was om mijn nieuwe traguspiercing te verzorgen, worden mijn handen steeds sneller droog. Toen ik deze goedkope handcrème met een leuke roze verpakking zag, nam ik hem dus ook meteen mee!

image
Laat ik maar meteen beginnen met de verpakking, want dat was de reden dat deze mijn aandacht trok. De kleur is lekker opvallend roze, waardoor hij niet zo saai oogt! Door de leuke kleur en kleine symbooltjes op de verpakking zelf lijkt hij meteen een stuk minder budget. Ook heeft de tube een knijpdop, wat ik zelf altijd het fijnste vind! Zo is de crème beter te doseren en daarnaast is het hygiënischer dan een handcrème uit een potje! Ook de inhoud is fijn: 100 mL, daar doe je behoorlijk lang mee!

image
Veel verstand van ingrediënten heb ik (nog) niet, dus daar ga ik ook niet teveel op in! Voor mij is het belangrijker dat een product fijn aanvoelt en dat het gewoon zijn werk doet, al heb ik wel een gevoelige huid. Veel let ik er niet op, maar hierbij toch de ingrediënten voor mensen die er wel op letten! Twee belangrijke ingrediënten die apart genoemd worden, zijn keratine en vitamine E; het eerste zorgt voor sterkere nagels, het tweede helpt je huid te beschermen tegen vroegtijdige veroudering. De handcrème beloofd hiernaast snel in te trekken en je huid te hydrateren, zacht en soepel te maken en te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Klinkt goed!

image
De crème zelf is gewoon simpel wit, geen poespas eraan! De geur doet me een beetje denken aan een combinatie van rozen en van die multivitaminen die ik kreeg toen ik jonger was (zonnetjes en maantjes, iemand?). Persoonlijk hou ik meer van zoetere of juist fruitigere geuren, maar ik vind de geur van dit product niet vervelend! De substantie is redelijk dik, maar voelt wel fijn aan en is niet echt vettig.

image
Na even smeren is de handcrème inderdaad heel erg snel ingetrokken en voelen mijn handen gelijk een stuk zachter aan. De geur van de crème blijft een tijdje hangen op je handen, wat ik altijd wel fijn vind! Ook voelt mijn huid direct iets gehydrateerder aan, maar het is geen ongelofelijk groot verschil. Na een tijdje merk ik toch wel dat mijn handen een stuk minder droog zijn!

Conclusie
Een fijne handcrème voor een klein prijsje! Ik vind het erg fijn dat de crème snel intrekt, zodat je niet eerst 5 minuten alles uit je laat glibberen. Als je écht hele droge handen hebt zal deze crème niet voldoende zijn, het is geen wondermiddel. Ik zal eerlijk bekennen dat ik dat tot nu toe bij geen een handcrème gehad heb, mijn handen voelen gewoon zacht en verzorgd aan. Voor gewoon iets meer verzorgde en zachte handen is hij dus prima! Hij gaat standaard met mij mee in mijn schooltas en ik gebruik hem zo vaak als het nodig. Als je nog op zoek bent naar een prima handcrème voor een mooie prijs, zou ik deze zeker even gaan bekijken!

De Hand & Nagels Handcrème is voor €1,99 verkrijgbaar bij Trekpleister.

Hebben jullie al ervaring met het huismerk van Trekpleister?

4 thoughts on “Trekpleister – Hand & Nagels Handcrème

  1. Lijkt me een hele fijne handcrème! Zeker voor de prijs. Ik vind het altijd fijn als een handcrème heel snel intrekt, want ik wil daarna vaak snel andere dingen doen en ik kan er dan niet tegen dat ze glibberig zijn, haha. Ik gebruik momenteel een handcrème van Essence, die ik heel fijn vind werken! Maar als die op is, dan wil ik deze graag proberen.

Geef een reactie

