My Makeup Lookbook 43/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Na deze week heb ik besloten dat ik toch écht een softbox en belichting moet aanschaffen omdat het donkerder wordt buiten 😉

Maandag
image
image
… Aanschouw, mijn mooie glimmende overbelichte gezicht! Ik moest vroeg weg en het was helaas nog donker toen ik weg wilde, dus moest ik een beetje improviseren met een bureaulamp. Zoals je ziet is dit perfect gelukt (ahum..). Misschien dat ik binnenkort toch maar investeer in iets van goede belichting en een softbox 😉 Gelukkig ben ik goed in mijn makeup omschrijven! Op mijn ogen droeg ik een rustige mix van beige op mijn ooglid en bruin in mijn crease, die ik wat zwaarder aanzette en uitblendde over mijn buitenste ooglid. Ook droeg ik een zwarte winged liner en mascara. Op mijn lippen droeg ik een van mijn favoriete nude-achtige lipstick: MAC – Cream Cup! Vandaag ging ik dus voor een goed draagbare, neutrale look.
image

Dinsdag
image
image
Ik zou een hele leuke dag in het lab hebben op dinsdag, maar helaas ging die niet door. In plaats daarvan heb ik met mijn projectgroep de hele dag aan ons project gewerkt. Toch nog
een fijne, productieve dag dus! Omdat ik niet veel van plan was, droeg ik een simpele, neutrale look vandaag. Op mijn ogen droeg ik een glimmende kopergele/champagne kleur, met in mijn crease en buitenenste ooghoek een donkerdere, goudbruine oogschaduw. De ooglook combineerde ik met zwarte eyeliner/mascara en een lief perzikkleurtje op mijn lippen: Catrice – What’s Ap-ricot!
image

Woensdag
image
image
Woensdag was een leuke dag! Eerst een kort uurtje les gehad en wat aan een opdracht gewerkt, en toen lekker de rest van de dag samen geweest met Rick. We zijn langs de grote Primark in Arnhem geweest en hebben lekker Turks eten gehaald. Vandaag was ik in de stemming voor een fellere lipstick dan de afgelopen twee dagen, dus paste ik mijn oogmakeup daarop aan! Ik droeg een van mijn simpelste felle-lippen-looks: glimmend beige op mijn hele ooglid, uitgeblend met een lichtere, glimmende bruine kleur. Afgemaakt met zwarte eyeliner en mascara natuurlijk! De lipstick van vandaag was er weer eentje van Catrice, namelijk Pink Me Up, een donkerdere framboosroze kleur met een vleugje rood erdoor. Dit soort looks zijn vaak mijn favoriet!
image

Donderdag
image
image
Weer een dagje die niet liep zoals gepland! Omdat ik en Rick allebei vrij waren, had ik gewoon een rustig dagje met hem gepland. Helaas liep dat wat anders omdat ik met mijn groep aan ons project moest werken. Ach, het is nu in ieder geval wel af 😉 Voor een rustig dagje uni maakte ik me niet volledig op; ik droeg alleen wat olijfgroene eyeliner en zwarte mascara. Ook droeg ik een matte lipgloss van Essence in de kleur Velvet Rose. Deze glossjes zijn echt favoriet geworden, ik ga de andere kleuren ook maar scoren denk ik! Foto’s maken op andere plekken dan mijn kamer is altijd een uitdaging, sorry voor de gekke foto’s dus 😉
image

Vrijdag
image
Vrijdag was een lekker rustig dagje, en kreeg ik het goede nieuws dat ik mijn tentamen gehaald heb! Naast een marathon van de laatste afleveringen van Pretty Little Liars en een bezoekje aan het dorp met mijn moeder, heb ik lekker niks gedaan! Echt zwaar maakte ik me dus niet op: wat glimmende crèmekleur over mijn hele ooglid, een klein beetje bruin in mijn buitenste ooghoek en nog wat bruine eyeliner en mascara. Simpel maar toch opgemaakt! Op mijn lippen droeg ik een snoeproze kleurtje van Essence: Cotton Candy. Helaas is dit een van de weinige kleuren van Essence die wat harder aanvoelt en minder goed dekt. Maar het is en blijft een lief kleurtje!
image

Zaterdag
image
image
Snif, de laatste keer paardgereden vandaag! Na 10 jaar moet ik er helaas mee stoppen omdat ik bij de Trekpleister ga werken. Ook heel erg leuk, maar toch vind ik het jammer na zo’n tijd! In de middag ging ik weer naar Rick, en omdat het zaterdag was had ik tijd om me wat extra op te maken! Ondanks dat ik meer makeup droeg dan normaal, wilde ik het toch wat rustig en neutraal houden. Als blush droeg ik het lieve kleurtje Sweetheart van Essence, voor een beetje kleur! Op mijn ogen droeg ik twee matte kleuren: een oranje huidskleurige tint en een roodbruine kleur. Ook droeg ik natuurlijk wat eyeliner, deze keer weer in het bruin! Om het geheel goed draagbaar te maken droeg ik op mijn lippen de oudroze kleur Natural Beauty van Essence. Een opgemaakte maar toch neutrale en draagbare look!
image

Dat was het weer voor deze week! Welke look was jullie favoriet? Zijn er bepaalde looks die jullie graag meer willen zien? Ik hoor het graag!

6 thoughts on “My Makeup Lookbook 43/14

Geef een reactie

