Essence en Catrice Haul Oktober 3/3

Vandaag laat ik jullie graag het laaste deeltje zien van mijn Essence & Catrice Haul, de nagellakjes! Naast mooie lipgloss of lipstick/blush verkopen beide merken ook mooie nagellak. Wie houdt er nu niet van mooie budget nagellakjes?! Deze keer nam ik alleen twee kleuren van Catrice mee, uit de nieuwe Luxury Lacquers Liquid Metal reeks. Lees snel verder voor swatches van de mooie kleuren Mrs. Boombastic en Thunder From Down Under!

image
Allereerst de verpakking van beide lakjes. Hier kan ik kort over zijn: mooi en lekker simpel! De lakken uit de normale lijn van Catrice zijn rond, in tegenstelling tot de specialere lijn, welke een vierkante verpakking heeft. Onder de grote vierkante dop zit een handige kleine dop verstopt, waardoor het lakken een stuk makkelijker gaat!
image
Ook de kwastjes van deze lijn zijn anders; minder breed en recht afgesneden in plaats van rond. Persoonlijk vind ik de normale kwastjes fijner lakken, omdat je sneller klaar bent en ze door het formaat wat handzamer zijn. Maar er valt best te werken met deze kwastjes hoor!

Mrs. Boombastic
image
Mrs. Boombastic is een moeilijk te omschrijven kleur! Ik zou hem beschrijven als een koele, bruine lak met een metallic glans eroverheen. Aan de andere kant lijkt hij ook een gouden gloed te bevatten. Voor het aankomende herfst/winter seizoen vind hem heel erg mooi! Helaas is de houdbaarheid op mijn nagels iets minder; na 1 dag begon hij op een paar nagels al te chippen, en na een halve week was hij echt niet mooi draagbaar meer. Zeker een goede topcoat eroverheen dragen dus!

Thunder From Down Under
image
Wat is dit een leuke kleur voor de feestdagen zeg! Zwart met grove, zilveren glimmers erin. Of zijn ze nou grijs? Er zitten in ieder geval heel veel glimmers en grijze tinten in, mooi! Zoals alle lakken uit de Liquid Metal lakken, heeft deze kleur een metallic finish. Ik vind hem er best chique uitzien, dit is mijn favoriet van de twee! Deze lijkt iets langer te blijven zitten, maar alsnog raad ik het aan om er een topcoat over te dragen!

Conclusie
Ik heb gemixte gevoelens over deze lakken! De kleuren vind ik prachtig, maar de houdbaarheid is wat minder. Ook zijn ze, net als glitterlakken, nogal lastig te verwijderen. Maar door de glitters zijn ze erg goed geschikt voor de feestdagen! Een topcoat kan de houdbaarheid wat verlengen, maar ik weet niet of dat mooi is voor het effect van de nagellakjes. Toch ben ik, mede door de kleurselectie, wel benieuwd naar wat meer lakken uit deze collectie!

Beide lakken zijn te koop voor €3,59 bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

Hebben jullie al een lakje geprobeerd uit een van de nieuwe lijnen van Catrice?

5 thoughts on “Essence en Catrice Haul Oktober 3/3

Geef een reactie

