My Makeup Lookbook 42/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Ik mocht dan officieel geen herfstvakantie hebben, deze week was ik toch veel vrij! Ook heb ik nog wat leuke dingetjes gedaan deze week, als tegenhanger voor deadlines en een tentamen!

Maandag
image
image
Officieel was ik vandaag vrij, maar de leraar had een vrijwillige les statistieken ingepland waar ik toch maar heen ben gegaan. Een beetje extra hulp is altijd fijn voor een examen/tentamen! Natuurlijk ging ik niet onopgemaakt de deur uit! Meestal pas ik mijn look aan aan het weer, zo ook vandaag: bij herfst denk ik vaak aan oranjebruin, dus heb ik dat verwerkt in mijn look. Op mijn ogen droeg ik een kleur die ik niet vaak draag; zilvergrijs! Een lichte zilvergrijze kleur op mijn ooglid en een donkere grijze kleur in mijn crease. Veel van mijn looks doe ik op deze manier, het is snel, makkelijk, geeft diepte en staat mooi. Ik voeg soms wat toe, haal wat weg of wissel met kleuren. Snel wat variatie erin! Hierbij droeg ik zwarte eyeliner en mascara. De lipstick van vandaag is een discontinued kleurtje van Catrice, welke best apart is; de kleur heet Fox Nox en is een soort oranje/bruine kleur met een lichte shimmer (hij kwam uit de Ultimate Shine lijn). Apart, maar daar hou ik wel van! 😉
image

Dinsdag
image
image
Een hectische dag, want naast het leren werd mijn moeder vandaag geopereerd aan haar enkel. Gelukkig is alles goed gegaan en heeft ze genoten van mijn zelfgemaakte snickerdoodles. Yum! Tussendoor ben ik even met mijn zusje naar de Kruidvat gegaan, en maakte ik me dus wel op 🙂 Heel snel en makkelijk: lichte koper/crème kleur over mijn hele ooglid en een donkerbruine kleur in mijn binnenste en buitenenste ooghoek om een soort duochrome effect na te bootsen. Zo gedaan! Op mijn lippen droeg ik geen lipstick of -gloss, maar een Pure Shine Colour Lip Balmvan Catrice in de kleur Go Flamingo Go!. Verzorging, een lekker geurtje en een mooie kleur in 1, wat wil je nog meer!
image

Woensdag
image
image
Op woensdag was het zover: ik had mijn statistieken tentamen, wat gelijk ook mijn allereerste tentamen ooit was! Ik kan weinig zeggen over hoe het gegaan is, ik ben nooit zo goed in het inschatten daarvan. Hopen op het beste! Als er iets is wat ik irritant vind tijdens een examen is het haar dat constant in mijn gezicht zit, dus droeg ik een knot. Ook droge of hard geworden lipstick vind ik super irritant, dus droeg ik een lipglossje. Deze blijft lekker zacht waardoor je halve lipstick niet afbrokkelt als je in gedachten je lippen over elkaar wrijft! Ik droeg een matte lipgloss van Essence in de kleur Soft Nude. Daarbij droeg ik een rustige ooglook: een glimmende crèmekleurig op mijn ooglid en donkerbruin in mijn crease, samen met bruine eyeliner en zwarte mascara. Een aardige rustige look, die je erg vriendelijk laat overkomen door de zachte kleuren. Zo’n look zou ik aanraden aan mensen die niet graag heftige makeup dragen maar toch opgemaakt de deur uit willen!
image

Donderdag
image
image
Mijn leven op de Uni is zo lastig: weer een dag vrij! Okee, ik heb de halve dag em avond gestrest met mijn groep om een deadline te halen… Toch was het een beetje een vrije dag, mede omdat ik nog even lekker poffertjes ben gaan eten met mijn vriend omdat we weer een maandje langer samen zijn. Drie jaar en een maand, en nog steeds proberen we elke maand op ‘onze’ dag wat leuks te doen 🙂 Ondanks dat hij me vaak genoeg zonder makeup ziet, vind ik het altijd leuk om me op te maken voor hem 😉 Ik had bedacht om donkere lipstick te dragen, gewoon omdat het kan! Bij donkere of felle lippen heb ik 1 standaardlook: matte witte crèmekleur op mijn oog gecombineerd met óf een roodbruin óf een koele bruine tint in de crease. Het ligt echt aan de ondertoon van de lipstick die ik erbij draag! Mijn tint was warm, dus koos ik voor een roodbruine kleur in mijn crease, afgemaakt met zwarte eyeliner. Bij donkere lippen vallen je ogen anders zo weg en dat vind ik zonde! De lipstick van vandaag was Sloane’s Plum uit de Rimmel Moisture Renew lijn. Een wat gewaagdere look, maar ik heb besloten dat gewoon vaker te doen!
image

Vrijdag
image
image
Op vrijdag zou ik een uurtje les hebben, maar die werd verplaatst naar maandag en dus was ik lekker vrij! Ik had gepland om met mijn zusje naar de Primark in Zaandam te gaan, maar dat liep even anders. Geen treinen tussen Amsterdam en Zaandam, fijn! Gelukkig rijdt er vanaf Abcoude ook een trein naar Rotterdam, dus zijn we fijn daar gaan shoppen! In de avond had ik een verjaardag (waarvan de look binnenkort online komt!), dus besloot ik overdag rustig aan te doen met de makeup! Op mijn ogen droeg ik eigenlijk alleen maar een crèmekleurige oogschaduw met een beetje donkergroen in mijn crease, samen met een olijfkleurige eyeliner en zwarte mascara. Bij olijfgroen vind ik roze of rood altijd mooi staan, dus koos ik vandaag voor Catrice – Pink A Berry; een mooie, frisse roze kleur uit de Ultimate Shine lijn. Snel, fris en makkelijk!
image

Zaterdag
image
image
Zaterdag, een leuke dag vind ik het altijd! In de ochtend ben ik lekker gaan paardrijden (voor de een na laatste keer, snif..) en in de middag ben ik wat foto’s gaan maken voor een aankomende post! Na 8 lipswatches waren mijn lippen het een beetje zat, dus liet ik de laatste kleur er maar opzitten! De kleur die ik droeg is een aparte kleur: nummer 112 van de Rimmel Kate Matte lijn. Ik had nooit gedacht dat ik donkerbruin zo mooi zou vinden! Waarschijnlijk komt het omdat er ook wat rood doorheen zit. Aparte kleurtjes, ik hou ervan! Omdat het artikel over lipsticks ging, droeg ik mijn ogen rustig: crèmegeel op het binnenste deel van mijn ogen, lichtroze op de buitenkant, glitterend roze als highlighter en donkerder glimmend roze in mijn crease. Natuurlijk droeg ik ook mijn eyeliner met wing, vandaag in een bruin kleurtje! Roze kleuren vind ik altijd heel lief ogen, ze zijn perfect voor een date bijvoorbeeld!
image

Dat was het weer voor deze week! Welke look vond jij het leukst?

2 thoughts on “My Makeup Lookbook 42/14

Geef een reactie

