Essence en Catrice Haul Oktober 2/3

Afgelopen dinsdag liet ik al deze mooie lipglossjes van Essence zien die ik geshopt had bij de Kruidvat. Vandaag wil ik het tweede deel laten zien: wat nieuwe (en niet nieuwe) producten van Catrice! Het nieuwe schap is echt ENORM, dus was het even kijken wat ik allemaal mee moest nemen. Uiteindelijk nam ik twee lipsticks en een blush mee: een ‘oude’ Ultimate Colour lipstick, een nieuwe Ultimate Stay lipstick en een Illuminating Blush!

Lipsticks
image
Mijn lipstick-liefhebber-hartje ging sneller kloppen toen ik ontdekte dat er een hele nieuwe lijn lipsticks geïntroduceerd werd bij Catrice. Jaa, lipsticks! Omdat ik niet wist of ze goed zouden zijn, nam ik maar 1 kleur mee: 070 Plum and Base, een donkere, paarse pruimenkleur die perfect is voor de herfst/winter. Ook nam ik een matte, oranjeroze kleur uit de fijne Ultimate Colour lijn mee. Over deze lijn ben ik altijd zeer tevreden, en de kleur Matt About Pink stond al een tijdje op mijn wishlist. Hoppa, meenemen!

image
De verpakking van de Ultimate Colour lijn kennen we zo onderhand wel: wat dikkig, zwart, glimmend en gewoon simpel. De Ultimate Stay lipstick hebben een andere vorm dan de rest van de lipsticks van Catrice; ze zijn een stuk je dunner en langer, en hebben een matte huls. Ik vind ze erg mooi! Zeker als je ze zo naast elkaar ziet, zie je het verschil goed. Persoonlijk vind ik de nieuwe lijn er een stukje luxer uitzien!

image
De swatch van de nieuwe lipstick was in 1 keer al mooi dekkend, de oude kleur heeft een paar laagjes nodig. Ik had verwacht dat Matt About Pink iets rozer zou zijn zoals de naam zou zeggen, maar hij is echt zalmroze. Toch vind ik beide kleuren erg mooi!

Plum and Base
image
De nieuwe lijn lipsticks heeft een andere vorm dan de andere lipsticks van Catrice. In plaats van een puntje, zijn deze lipsticks plat en recht gevormd, met een ronde vorm. Persoonlijk vind ik dit niet handig, omdat je veel minder precies aan kan brengen. Geef mij maar een puntje! Met een kwastje kan je dit eventueel oplossen.

Maar, de kleur zelf vind ik echt prachtig! Donker maar niet té zodat hij overdag ook prima gedragen kan worden. Ook ruikt hij ver weg naar besjes, lekker! En het past leuk bij de berry-kleur 😉 Met 1 laag heb je al een goede dekking en blijft de lipstick lang op zijn plek. Yep, hier ga ik er nog een paar van halen! In totaal zijn er 12 kleuren verkrijgbaar.

Matt About Pink
image
Ah, een oude vertrouwde lipstick! De kleur vind ik heel erg mooi, maar helaas is de dekking wat minder. Hij dekt niet egaal en trekt ook een beetje in de lijntjes. Het is echt een felle, matte koraal-/zalmroze tint, echt geweldig mooi. Als de dekking wat beter was geweest, was dit echt een toppertje! Nu draag ik hem ook omdat de kleur zo gaaf is, maar het is toch jammer omdat de meeste lipsticks van Catrice wél mooi dekken, ook de matte kleuren.

Illuminating Blush
image
Ook nieuw in het assortiment zijn een drietal blushes. Niet zomaar blushes, maar ‘illuminating’ blushes, die je dus een stralend en verhelderend effect geven! De belofte klinkt mooi, iedereen wil er toch stralend uitzien met een mooi, gezond blosje op je wangen? Ik heb de kleur Kiss Me Ken meegenomen, een apart kleurtje dat tussen barbieroze en paarsig inzit. Erg mooi! Naast deze kleur zijn er nog twee kleuren verkrijgbaar: You’re Driving Me Nuts (rood/roze) en Coral Me Maybe (koraalroze).

image

image

Een close up foto van de blush, met en zonder flits. Het patroontje vind ik echt geweldig, en de afwisseling tussen lichte en donkere tinten is ook mooi. Met flits is te zien dat licht mooi gereflecteerd wordt door de glitters in de blush, mooi!
image
De swatch van het product is bijna niet te zien, jammer! Maar er is wel een mooie, roze glans te zien als je goed kijkt. Het kan best doorgaan voor een blush en highlighter in 1!

image
Op de foto’s zie je links mijn wang zonder blush, en rechts met de Illuminating Blush in Kiss me Ken. Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil, maar een beetje roze glans is wel te zien! Zelf draag ik blush vaak gewoon op mijn huid zonder foundation of dergelijke, maar ik denk dat deze beter wel over gezichtsmakeup gedragen kan worden. Volgende week zal ik een look posten waarbij ik deze over een foundation draag!

image
Ik was van plan om een full face foto te plaatsen, maar het verschil was zo minimaal dat dat geen zin heeft. Toch heb ik hem er wel bijgedaan om het minimale effect zonder gezichtsmakeup te laten zien. Er zijn vast meer mensen die blush gewoon zo dragen! Hou de aankomende artikelen in de gaten voor een look met deze blush. Op deze foto draag ik trouwens ook de Plum and Base lipstick!

Conclusie
Over de nieuwe lijn lipsticks (okee, over deze kleur!) ben ik alvast erg enthousiast! De kleur uit de Ultimate Colour valt qua dekking wat tegen, maar de kleur maakt dat voor mij zeker goed! De blush heb ik nog mijn twijfels, maar de kleur zelf vind ik wel heel erg mooi, en het stralende effect ook! Volgende week meer 😉

De Ultimate Colour lipstick kost €3,99, de Ultimate Stay variant kost €4,99 en de Illuminating Blush kost €3,99. Alle producten zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister, maar de nieuwe blush en lipstick alleen als er een groot schap is.

Hebben jullie al nieuwe producten van Catrice geprobeerd?

9 thoughts on “Essence en Catrice Haul Oktober 2/3

  1. Pingback: Essence en Catrice Haul Oktober 3/3 | Miss Mo's Makeup

  2. Pingback: FOTD – Party Pinks | Miss Mo's Makeup

  3. Pingback: My Makeup Lookbook 45/14 | Miss Mo's Makeup

  4. Pingback: My Makeup Lookbook 49/14 | Miss Mo's Makeup

  5. Pingback: 2x Nude Lips met Catrice Producten | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

