Essence en Catrice Haul Oktober 1/3

Vandaag wil ik jullie graag deel 1 laten zien van mijn kleine Essence en Catrice Haul! Bij de Kruidvat in Amsterdam Bijlmer schenen ze een groot schap van Catrice te hebben, wat ik natuurlijk even moest bekijken. Daar heb ik lekker wat dingetjes geshopt, waaronder deze lipglossjes van Essence. Volgens mij waren deze bij de vorige wissel al in het assortiment gekomen, maar omdat ze zo leuk zijn wil ik ze toch graag laten zien! Ik was op zoek naar een mooie nude herfstkleur, en ik denk dat ik hem gevonden heb! Lees verder voor mijn mening over deze leuke glossjes.

image
Essence verkoopt meerdere soorten glossjes: de XXXL Shine, XXXL Mirror Shine en XXXL Matte lipgloss. Deze twee mooie kleuren komen uit de Matte collectie, welke ook nog een mooie rode, roze en koraaltint bevat. Ik heb de kleuren 05 Velvet Rose en 06 Soft Nude gekocht, twee mooie neutrale tinten in een simpele huls. Het is budget en zo ziet het er ook uit, maar lelijk vind ik het niet. Gewoon een simpele, praktische verpakking zonder poespas!

image
De applicator is gewoon simpel: plat en iets aan de lange kant. Zelf had ik het handig gevonden als hij iets kleiner was, omdat je dan preciezer kan werken. Aan de andere kant ben je wel lekker snel klaar zo! 😉

image
Meteen na het swatchen viel me 1 ding op: de geur! Mjam, de lipglossjes ruiken naar karamel!!! En zo smaken ze ook, zoet! Persoonlijk hou ik hier wel van, maar als je dat niet doet zou ik even 2x denken voor je de glossjes aanschaft. Maar het belangrijkste zijn natuurlijk de kleuren zelf, en die vind ik mooi! Velvet Rose is een lieve, lichtroze kleur, maar nog niet zo licht dat je kans hebt op het Nicki Minaj effect. Soft Nude is een donkerdere, warme nude kleur, precies waar ik naar op zoek was voor de herfst! Van beide swatches werd ik al gelukkig: in 1x een mooie veeg kleur!

05 Velvet Rose
image
Wat een heerlijk kleurtje vind ik dit! Ondanks dat hij licht barbieroze is, vind ik hem heel erg neutraal en draagbaar. Hij dekt prima, al dekt hij iets minder goed op het binnenste van je lippen. Ook kan hij een beetje je velletjes accentueren, maar dit valt niet zo op. Hij oogt heel erg fris, en geeft de look een lieve uitstraling. Deze ga ik nog vaak dragen!

06 Soft Nude
image
Dit is precies het mooie nude kleurtje waar ik naar op zoek was! Een mooie neutrale kleur, bruinrozig die naar oudroze neigt. Net als Velvet Rose dekt Soft Nude prima met 1 laag, beter nog! Omdat hij redelijk neutraal is, vind ik dat hij bij heel veel verschillende looks past, zowel avondlooks als gewoon voor overdag. Van deze kleur ga ik heel veel plezier hebben deze herfst! Ook bij mijn zusje valt hij in de smaak, ze heeft hem al een paar keer gestolen 😛

Conclusie
Wat een leuke glossjes zijn dit! Het matte effect op je lippen vind ik geweldig, maar vaak droogt het zo uit. Met deze glossjes is dat totaal niet het geval; mijn lippen voelen zelfs zacht aan nadat ik ze opgehad heb! Het enige nadeel is dat ze niet super lang blijven zitten, maar dat was te verwachten bij lipgloss. Na een maaltijd of een paar drankjes moet je hem wel bijwerken. Afgezien van dat: ga zo door, Essence!

De XXXL Matte Lipglossjes van Essence zijn te koop voor €2,39 per stuk bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

13 thoughts on “Essence en Catrice Haul Oktober 1/3

  1. Wat een toffe kleurtjes zeg! Ik heb zelf de rode variant (ook matte) ooit eens een keer gekregen, en sindsdien zou ik het helemaal niet erg vinden om er nog een ander kleurtje van bij de krijgen 🙂 Vooral de eerste kleur vind ik tof!

  2. Pingback: Essence en Catrice Haul Oktober 2/3 | Miss Mo's Makeup

  3. Pingback: Essence en Catrice Haul Oktober 3/3 | Miss Mo's Makeup

  4. Pingback: My Makeup Lookbook 43/14 | Miss Mo's Makeup

  5. Pingback: My Makeup Lookbook 45/14 | Miss Mo's Makeup

  6. Pingback: Mijn Favoriete Herfst Lipsticks | Miss Mo's Makeup

  7. Pingback: My Makeup Lookbook 8/15 | Miss Mo's Makeup

  8. Pingback: My Makeup Lookbook 9/15 | Miss Mo's Makeup

  9. Pingback: De Crazy About Lipstick Tag! | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

