My Makeup Lookbook 41/14

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week kreeg ik goede berichten, experimenteerde ik erop los met makeup en was ik weer een paar daagjes ‘vrij’!

Maandag
image
image
Een kort dagje school stond op de planning voor maandag; maar twee uurtjes les, yay! Sommige mensen doen dan niet eens de moeite om zich op te maken, maar zelf vind ik het gewoon zo leuk dat ik het eigenlijk altijd wel doe. Ik had zin in een kleine variatie van de super neutrale kleuren, dus besloot om een goudgele kleur op mijn hele ooglid aan te brengen en deze te blenden met een warme bruine kleur in mijn crease. De gele kleur was matt, maar ik was meer in een glimmende bui, dus heb er een iets donkerdere, glimmende goudkleur over aangebracht 😉 Omdat de oogschaduw al redelijk anders was, besloot ik om gewoon simpel een zwarte winged eyeliner aan te brengen en dit af te maken met een laagje mascara. De oogmakeup heb ik gecombineerd met een paarse lipstick; paars en goud gaan naar mijn mening erg goed samen! De kleur die ik draag is Wear Berries! van Essence, een lichtere paarse kleur die ook een beetje naar roze neigt en dus erg draagbaar is. Het totaalplaatje is een apartere look, die toch erg draagbaar is!
image

Dinsdag
image
image
Experimentele dag nummer 2; paarse eyeliner! 😉 Ik was in een creatievere stemming en besloot een simpele look met een kleurrijk tintje te maken. Over mijn hele ooglid heb ik een huidskleurige oogschaduw met een shimmer aangebracht, omdat ik de aandacht naar mijn eyeliner wilde laten gaan. Dit heb ik dus afgemaakt met paarse eyeliner en zwarte mascara. Omdat ik geen afleidende lipstick op wilde doen, koos ik voor het fijne kleurtje Natural Beauty van Essence. Het blijft een favoriete kleur voor overdag! Ondanks dat de paarse eyeliner niet iets voor iedereen is, vind ik het erg draagbaar! Grote kans dat ik dit vaker ga dragen overdag 🙂
image

Woensdag
image
image
De afgelopen paar weken ben ik best veel vrij geweest, en woensdag was het weer raak. Er stond een deadline van een schoolopdracht klaar voor woensdagavond, en dus kregen we de dag vrij om eraan te werken en ons voor te bereiden op ons eerste tentamen van volgende week! Tussen het werken en leren door ben ik bezig geweest aan het E.L.F. artikel van donderdag. Omdat mijn oogjes daarna wat gevoelig waren, besloot ik om de zwarte eyeliner op te houden zonder enige oogschaduw en alleen wat mascara erbij te doen. Ook mijn lippen waren vrij neutraal voor het artikel: Catrice – Hey Nude is voor mijn lichte huid een prima nude kleur!
image

Donderdag
image
image
Het is officieel: ik heb een baantje! Over een tijdje mag ik aan de slag als verkoopmedewerkster bij de Trekpleister! Op donderdag had ik een afspraak om het officieel te maken, en wilde ik er goed uitzien. Helaas was mijn huid (voor mijn doen) nogal slecht dus besloot ik om mijn Catrice Matte Foundation in de lichtste kleur er weer eens bij te pakken. Ook had ik gelezen dat het deze herfst in zou zijn om oranjerode lipstick te combineren met bruine/grijze/blauwe oogschaduw, dus dat heb ik gedaan! Ik koos voor bruin, omdat ik niet te heftig opgemaakt op mijn gesprek aan wilde komen. Licht matt bruin op mijn ooglid, glitterig donkerbruin in mijn crease geblend, zwarte eyeliner en een likje mascara; zo gedaan! Na een zoektocht vond ik ook een mijn oude favorieten terug: de prachtige matte rode kleur It’s A Matt World van Catrice. Echt oranjerood is hij niet, maar met zijn felheid en warme ondertoon komt hij aardig in de buurt. Een heerlijke kleur die je hele look een mooie finish geeft. En ben ik ook nog eens even in de mode 😛
image

Vrijdag
image
image
Op vrijdag was ik vrij, maar moest ik toch vroeg mijn bed uit omdat we op huizenbezoek gingen. Mijn ooglook maakte ik snel met behulp van drie kleuren uit het W7 In The Buff palette: crèmegeel in mijn binnenste ooghoek, kopergeel op mijn ooglid en koperbruin in mijn crease. De volledige ooglook komt met een review binnenkort online! Natuurlijk droeg ik mijn favoriete winged liner, vandaag in het bruin, met mascara. Ik was in de stemming voor een berry lipstick en koos de kleur Fred & Ginger van Catrice. Een mooi kleurtje welke ik ook heel erg geschikt vind voor het werk of een afspraak. Zoals een huisbezichtiging 😉 Helaas is hij uit het assortiment gehaald.. Als het aan mij lag, hielden ze elke kleur lipstick in het assortiment! Wie is er met mij voor een lipstick winkel?! 😀
image
Zaterdag
image
image
Weekend!!! Nou moet ik niet zeuren na twee dagen vrij deze week, maar het weekend voelt toch altijd net even anders dan een vrije dag 😉 Vandaag stond nog een huisbezichtiging op de planning naast blokken voor mijn tentamen. Maar vandaag was het ook de dag van de Free A Girl campagne van L’Oréal! Op deze dag werd er door talloze vrouwen rode lipstick gedragen om aandacht te vragen voor meiden die ongewenst in de prostitutie zitten. Met de campagne wil L’Oréal ervoor zorgen dat er meer meiden gered kunnen worden. Ook ik deed mee aan deze actie door rode lipstick te dragen en de foto op Facebook en Instagram te zetten. Omdat de aandacht naar mijn lippen moest gaan, droeg ik mijn ogen rustig: crème highlighter in mijn binnenste ooghoek, licht kopergele shimmerende kleur op mijn ooglid en lichtbruin in mijn crease, afgemaakt met zwarte eyeliner en mascara. De rode kleur die ik droeg was Diva Red van Rimmel, uit de Moisture Renew collectie. Welke rode kleur droegen jullie op zaterdag? Of wisten maar weinig mensen van de actie af? 😦
image

Dat was het weer voor deze week, mijn derde Lookbook alweer! Valt het een beetje in de smaak? Ik vind het erg leuk om te doen en merk dat ik mezelf meer uitdaging bezorg op makeupgebied! Tot volgende week 😉

5 thoughts on “My Makeup Lookbook 41/14

Geef een reactie

