E.L.F. – Crème Eyeliner

De laatste keer dat ik een bestelling plaatste bij E.L.F., was mijn oog gevallen op de leuke potjes gel eyeliner die ze verkochten. Ik draag elke dag eyeliner; zonder mijn wing is mijn look niet compleet! Na een tijd gebruik gemaakt te hebben van Liquid liners, wilde ik gel liners wel weer eens proberen. Een paar jaar terug had ik het al eens geprobeerd, maar werkte het gewoon niet. Maar ik kan alvast verklappen dat deze beauties van E.L.F. wél werken voor mij!

IMG_0446.JPG
De potjes eyeliner komen uit de Studio lijn van E.L.F., wat inhoudt dat de producten iets duurder zijn maar kwalitatief ook beter. Naast standaard zwart verkoopt E.L.F. nog een stuk of 10 andere kleuren eyeliner, wat ik erg leuk vind! Ik heb vier verschillende kleuren uitgeprobeerd: Black, Coffee, Metallic Olive en Punk Purple. Twee standaard alledaagse kleuren en twee apartere kleuren. In het potje zien ze er al mooi uit!
IMG_0438.JPG
Bij elk potje zit een mini kwastje. Erg leuk bedacht, maar het werkt niet fijn. Door de lengte van het kwastje houdt het niet lekker vast en kom ik niet goed bij mijn hele oog. Ook is het kwastje aan de dikke kant, waardoor een net lijntje met wing lastig te zetten is. Maar voor onderweg of op reis kan het handig zijn!
IMG_0450.JPG
De swatches van alle 4 de kleuren zijn prima; Punk Purple lijkt iets lastiger op te bouwen dan de rest. Meteen merkte ik hoe fijn de structuur van de eyeliner is: niet te dik en niet te dun, echt een crème! Met 1 veeg heb je al redelijk wat kleur te pakken, al vind ik het effect na twee lagen of meer het mooiste. Dat vind ik wel een nadeel aan de eyeliner: de kleur is niet meteen dekkend en het kost dus iets meer tijd en moeite om je lijn mooi gekleurd te krijgen.

Op alle onderstaande full-face foto’s heb ik mijn linkeroog (rechts op de foto’s) aangezet met de eyeliner en niks op mijn rechteroog, zodat je het verschil goed kan zien!

Black
image
Dit is de eyeliner die voor de meeste mensen het interessantst zal zijn: simpel zwart! Het fijne aan deze kleur vind ik dat hij echt mooi zwart is, zonder erg ‘hard’ te maken. Het is gewoon een fijne standaard eyeliner die iedereen wel kan gebruiken! Het enige nadeel aan deze vind ik dat hij soms wat afgeeft op het bovenste gedeelte van mijn ooglid naarmate ik hem langer draag. Maar al met al vind ik het een fijne eyeliner!
image

Coffee
image
Coffee is een mooie, licht koffiebruine kleur. Deze draag ik erg graag als ik geen heftige ooglook wil, maar toch mijn eyeliner wil dragen. Hij oogt erg lief en natuurlijk, en een stuk zachter dan zwart. Deze is ideaal voor mensen die graag willen beginnen met eyeliner omdat hij wat vriendelijker en minder heftiger is dan de zwarte eyeliner. Deze geeft ook bijna niet af op mijn ooglid.
image

Metallic Olive
image
Deze kleur vind ik heel erg interessant! Hij is vrij donker waardoor je oogopslag wat intenser wordt, maar het is toch net wat anders dan zwart! De metallic glans vind ik ook erg gaaf, wat ik niet verwacht had. Het leuke aan deze kleur vind ik dat hij vrij neutraal is, maar er toch even twee keer naar je ogen gekeken moet worden!
image

Punk Purple
image
Ondanks dat ik de kleur heel erg gaaf vind, werkt deze eyeliner minder fijn dan de andere 3. Hij brengt lastiger aan en het is lastig om een egaal gekleurd lijntje te krijgen, wat ook te zien is op bovenstaande foto. Als ik probeer om een tweede laagje aan te brengen, wordt de eyeliner een beetje weggevaagd. Op oogschaduw doet hij het wel beter. Deze kleur is leuk voor de mensen onder ons die wel van experimenteren houden, zoals ik! Het vergt alleen iets meer tijd om een mooi lijntje te creëeren.
image

Conclusie
De eyeliners mogen blijven! Ondanks dat de paarse variant iets minder fijn werkt, ben ik toch tevreden over alle tinten die ik heb. De zwarte en bruine wissel ik veel af, en ook de olijfkleurige pak ik er geregeld bij. Met deze eyeliners kan je gemakkelijk veel variëren in je look! Ook is het zetten van een mooi lijntje niet moeilijk door de crèmige structuur. Is het vergelijkbaar met high end merken? Vast niet. Is het een fijne eyeliner voor een fijn prijsje? Dat zeker! De volgende keer dat ik bij E.L.F. bestel, koop ik er nog een paar kleuren bij!

De eyeliners zijn alle 4 te koop op de website van E.L.F., voor slechts €4,00 per stuk!

17 thoughts on “E.L.F. – Crème Eyeliner

  1. Pingback: My Makeup Lookbook 41/14 | Miss Mo's Makeup

  2. Wat een mooie kleurtjes! Heel erg, maar ik heb nog nooit iets van ELF uitgeprobeerd, ik moet nog even over die ‘op-internet-bestellen’-drempel stappen. Ik vind ze er wel erg mooi uit zien, vooral die bruine kleur is gaaf, echt bijzonder!

  3. Pingback: FOTD – Party Pinks | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

