My Makeup Lookbook 40/2014

My Makeup Lookbook is mijn versie van een wekelijks verslagje, maar dan totaal gericht op makeup! Elke dag van de week leg ik mijn makeup vast, om dit op zondag met jullie te delen! Zo kunnen jullie inspiratie opdoen voor de komende week en spoor ik mezelf aan om elke dag een unieke look te creëeren. Win win! Deze week stond in het teken van stress en weinig tijd, maar ook van vrije dagen! Kijken jullie mee?

Maandag
IMG_0390.JPGIMG_0391.JPG
De dag waar ik best tegenop zag was gearriveerd: mijn herexamen autorijden! Helaas weer niet gehaald (niet helemaal mee eens, maar dat terzijde ;)), maar ik wilde er wel verzorgd en zelfverzekerd uitzien! Ik besloot om wel voor full face makeup te gaan, maar het niet te zwaar te maken. Op mijn ogen draag ik een zachte everyday smokey eye: warme witte/vanille highlighter in mijn binnenste ooghoek, glimmende lichtbruine/camel tint op mijn hele ooglid en een chocoladebruine kleur in mijn crease. Dit heb ik afgemaakt met een bruine eyeliner en zwarte mascara. De lipstick van vandaag werd Essence – Natural Beauty, mijn favoriete lipstick om neutrale lippen met net een beetje extra te creëeren! Verder draag ik op mijn gezicht een highlighter en warme roze blush van Essence. Al met al een opgemaakte maar super draagbare look!
IMG_0388.JPG

Dinsdag
image
image
Op dinsdag was ik lekker vrij! Nou ja, vrij… Studiedag voor mijn statistieken instapexamen van woensdag! Naast het leren was ik van plan om nog even wat lipswatches te maken, dus droeg ik over lekker helemaal niks op mijn lippen. Om dat te compenseren droeg ik mijn oogmakeup wat zwaarder: warme vanille kleur over mijn hele ooglid en in de buitenste ooghoek/crease een warme koperen kleur, afgemaakt met zwarte eyeliner met een wing en een paar laagjes mascara. Beide kleuren geven een goede glans af, wat de look ook erg verhelderend maakt. Een wat heftigere look, maar toch erg draagbaar naar mijn idee! Een gebalanceerd geheel; lekkere slobbertrui en verder helemaal goed opgemaakt 😉
image

Woensdag
image
image
Mean! Mode! Variance! Confidence Interval! Ugh, statistieken zijn niet zo mijn ding. Op woensdag moest ik vroeg weg omdat ik mijn instapexamen om 09.00 had, en had ik geen tijd voor lastige makeup! Toch heb ik er met behulp van het W7 In the Nude wat van kunnen maken: een zeer glitterende roze highlighter in mijn binnenste ooghoek, een satijnen lichtroze kleur op de binnenste helft van mijn oog en een champagnekleur op de buitenste helft. Bij deze look leek een bruine eyeliner mij het mooiste, samen met simpele zwarte mascara. Om de look rustig en neutraal te houden, heb ik gekozen voor de babyroze matte lipstick Kate 101 van Rimmel. Heerlijk kleurtje!
image

Donderdag
image
image
Het is zo heerlijk als je telefoonwekker niet afgaat en je je twintig minuten verslaapt… Ik had ’s ochtends dus geen tijd om veel makeup op te doen maar er is altijd een oplossing, en dit gaf me ook de gelegenheid om wat drukke-ochtend-makeuptips te geven! Als ik weinig tijd heb, besluit ik altijd om mijn lenzen niet in te doen en lekker mijn bril te dragen. Ook ga ik geen nieuwe makeup uitproberen en ga ik niet experimenteel aan de gang: haast = blijven bij het oude vertrouwde. In dit geval was dat een taupekleurige oogschaduw over mijn hele ooglid die ik goed geblend heb, een simpel zwart lijntje met een wing en zwarte mascara. Geen moeilijk gedoe! Om de aandacht van mijn snel opgemaakte ogen af te halen, draag ik op zulke dagen vaak een opvallende lipstick. Ik koos deze keer voor de mooie kleur Kiss Kiss Hibiscus van Catrice, een felle roze koraaltint. Goed opgemaakt zijn hoeft dus geen uren te duren! 🙂 image

Vrijdag
image
image
Op vrijdag was ik echt vrij! De leraar had geen les kunnen inplannen dus een dagje eerder weekend. Mij hoor je niet klagen! Toch had ik zin om me op te maken en lekker de deur uit te gaan, dus dat heb ik gedaan! Op mijn ogen droeg ik een licht huidskleurige kleur met een roodbruine tint in mijn crease. Ook droeg ik daarbij een metallic olijfkleurige eyeliner en zwarte mascara. ’s Avonds had ik een verjaardag, dus besloot ik om weer eens rode lipstick te dragen. Deze keer heb ik gekozen voor de kleur Shade 1 van MUA, de zachtste lipstick in mijn collectie! Hij smeert als boter en blijft de hele dag comfortabel aanvoelen, en dat voor maar 3€!
image

Zaterdag
image
image
Op zaterdag was ik bij mijn vriend, en moest ik dus even improviseren met foto’s maken. Het licht is niet ideaal, maar toch heb ik mijn look vast kunnen leggen! Op mijn hele ooglid droeg ik een donkerdere roodbruine tint, met in mijn binnenste ooghoek een beetje crèmekleurige highlighter. Natuurlijk droeg ik ook mijn zwarte eyeliner en mascara! Omdat de oogmakeup best rustig en simpel was, vond ik het een prima idee om een aparte kleur lipstick uit te testen! De kleur die ik had meegenomen: Catrice – Pinkerbell, een hele gave roze kleur met een blauwe gloed. Zo apart! Deze kleur trekt geheid de aandacht, perfect als je oogmakeup niet perfect is 😉
image

Dit was mijn makeup voor afgelopen week! Op zondag had ik een rustig dagje en droeg ik weinig makeup, dus daarom heb ik geen zondag 🙂

2 thoughts on “My Makeup Lookbook 40/2014

Geef een reactie

