Hema Pure Shine Lipsticks

Al een tijdje was ik op zoek naar een paar felle, opvallende lipsticks voor een kleine prijs. Ik heb ze gevonden, en wel gewoon bij de Hema! Toen ik langs het makeup schap liep, viel mijn oog meteen op een KNALROZE kleur uit de Pure Shine lijn. Na het schap nog even verder bekeken te hebben, liet ik de kleuren 30 (afgezwakt koraal/rood), 17 (fel koraal) en 12 (knalroze) in mijn mandje vallen. Ik ben zo blij met deze aankopen! Lees snel verder voor mijn mening!

IMG_0433.JPG
De verpakking van de lipsticks is helaas niet zo mijn ding; het oogt nogal goedkoop en valt ook niet erg op. De doorzichtige dop en de gekleurde sticker onderop zijn wel erg handig, doordat je meteen kan zien welke kleur je in je handen hebt. Helaas oogt de verpakking niet alleen goedkoop, de kwaliteit laat ook wat te wensen over. De dop klikt niet goed vast, waardoor hij er makkelijk af valt en je het risico loopt dat je lipstick door je hele (makeup)tas zit. Valt me tegen, Hema!

IMG_0427.JPG
Maar het belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van de lipsticks zelf! Op bovenstaande foto kan je de swatches zien van alledrie de kleuren. V.l.n.r.: 12, 17 en 30. De laatste twee hebben erg veel pigment, de eerste kleur wat minder maar hij is erg goed op te bouwen. De lipsticks zelf hebben een romige textuur en glijden dus heel erg makkelijk over mijn huid heen, precies wat ik fijn vind! Ook bevatten de lipsticks een mooie glans, zoals alle tinten uit de Pure Shine-collectie. Kleur 30 ging redelijk makkelijk weer van mijn hand af, maar de laatste twee lieten een stain achter, vooral kleur 12. Eens kijken hoe de kleuren het op mijn lippen doen!

30 Koraalrood
Dit vind ik een moeilijke kleur om te omschrijven! Het is een mengeling tussen allerlei kleuren: rood, oranje, roze, bruin… Apart en erg mooi vind ik! Omdat hij niet zo fel is, is hij erg geschikt om overdag te dragen, bijvoorbeeld naar school of naar het werk. De kleur is middelmatig dekkend, maar met twee laagjes is hij goed dekkend. Hij blijft iets minder goed zitten dan de andere twee, maar tot de lunch haalt hij wel.
IMG_0434.JPG

17 Fel Koraal
WOW, wat een lekker fel kleurtje is dit! Een prachtige koraaltint die naar oranje neigt, super leuk! Hij frist je gezicht erg op en hij valt lekker op. Met 1 laagje dekt hij perfect en hij blijft ook vrij lang zitten. Het is wel aan te raden om hier een lippotlood onder te dragen, want omdat hij zo romig is kan hij wat gaan schuiven.
IMG_0431.JPG

12 Knalroze
Vond je de vorige tint al fel? BAM hier is nummer 12, welke gewoon felheid schreeuwt! Dit is echt mijn favoriete tint van de drie: een unieke, knallende kleur roze met een blauwe ondertoon. Helaas heb ik het origineel niet, maar hij doet me erg denken aan MAC Candy Yum Yum. Super dekking, uniek, dupe van een geweldige kleur… Wat wil je nog meer? De houdbaarheid is ook erg goed doordat hij een stain achterlaat, maar ook deze kan gaan schuiven zonder een lipliner.
IMG_0435.JPG

Conclusie
Ik ben heel erg te spreken over deze drie kleuren! De dekking is van alle drie erg goed, hetzij na 1 laag, hetzij na 2 lagen. Ook blijven ze prima een paar uur op hun plek en zijn ze alledrie voorzien van een mooie glans. Een mooie toevoeging aan je lipstick-collectie, als je het mij vraagt! De rest van de collectie heb ik nog niet goed bekeken, dus misschien dat ik dat binnenkort maar ga doen want dit smaakt naar meer!

De Pure Shine lipsticks zijn voor €2,50 verkrijgbaar bij de Hema.

6 thoughts on “Hema Pure Shine Lipsticks

Geef een reactie

