2x Primer: Max Factor & E.L.F.

Sinds een tijdje gebruik ik onder mijn foundation of BB cream graag een primer, zodat mijn makeup de hele dag mooi blijft zitten en het aanbrengen ook een stuk makkelijker gaat. Vandaag review ik twee van de primers die ik graag gebruik, een budget en een ietsje minder budget variant! De budget variant is een primer uit de Studio lijn van E.L.F., de duurdere lijn van het goedkope merk: de Mineral Infused Face Primer in Clear. De andere variant die ik heb uitgetest is de iets duurdere Facefinity All Day Primer van Max Factor. In dit artikel vergelijk ik de twee producten met elkaar op verpakking, inhoud, werking en prijs/kwaliteit-verhouding!

Verpakking
IMG_0411.JPG
Qua verpakking hebben de primers wel iets van elkaar weg, maar zijn ze toch wel verschillend. De variant van E.L.F. zit in een ronde, witte verpakking gemaakt van plastic. Persoonlijk vind ik de primer er best chique uitzien, doordat hij omhuld is door een doorzichtig plastic, een pompje heeft en een grote dop die perfect aansluit op de ronde verpakking. De klikdop sluit de verpakking goed af. Omdat deze primer normaal in een kartonnen verpakking zit, staat de informatie niet op het product zelf. Dit vind ik wel een nadeel als je bijvoorbeeld de ingrediënten even snel wilt opzoeken voor jezelf of een vriendin, dan moet je óf de verpakking bewaren, óf het telkens op internet opzoeken. Persoonlijk let in niet zo op de ingrediënten, maar voor sommigen zal dit een nadeel zijn. De primer van Max Factor ziet er naar mijn smaak nog wat beter uit: hij voelt zwaar en niet goedkoop aan, is van glas gemaakt waardoor de inhoud goed zichtbaar is en hij geeft veel informatie op de verpakking zelf. Het nadeel aan deze verpakking vind ik dat de dop niet stevig sluit, hij bungelt een beetje om de huls heen en kan er daardoor makkelijk afvallen. Hier heeft Max Factor wel iets op bedacht: het pompje bevat een draaisysteem om hem te openen/sluiten, waardoor hij niet zomaar ingedrukt kan worden. Erg handig, vooral met de gammele dop.

Inhoud
IMG_0412.JPG
Op bovenstaande foto zie je boven de primer van E.L.F. en onder de primer van Max Factor. Qua uiterlijk zien de primers er behoorlijk verschillend uit, en voelen ze ook enorm anders aan! De variant van E.L.F. is doorzichtig en dik en voelt heel erg siliconen-achtig aan, terwijl de variant van Max Factor wit gekleurd en dunner is, en veel minder aanvoelt als siliconen. De geur is van beide niet erg aangenaam, al vind ik die van E.L.F. nog wat overheersender naar plastic/siliconen ruiken. Dit gaat echter weg nadat je hem opgesmeerd hebt, en dan merk je er niks meer van. Max Factor bevat SPF20, wat een fijn extraatje is. Of het echt helpt weet ik iet, maar het zal vast beter zijn dan helemaal geen SPF opsmeren!

Werking
IMG_0404-0.JPG
Op bovenstaande foto’s kan je mijn gezicht zien zonder primer en met primer. Aan de linkerkant van mijn gezicht draag ik E.L.F., aan de rechterkant Max FactorEerlijk gezegd zie ik nauwelijks verschil. Beide primers beloven de poriën minder zichtbaar te maken, en dat doen ze ook allebei. Max Factor belooft ook je gezicht te matteren, maar bij mij is dit effect minimaal omdat mijn huid van zichzelf al niet zo glimt.
IMG_0405.JPG
De echte test is natuurlijk of de primers mijn makeup langer laten zitten en het aanbrengen makkelijker maken. Op de foto hierboven draag ik mijn Catrice BB Cream en een laagje poeder over de primers, op de foto ernaast mijn volledige makeup. Het aanbrengen gaat heel erg soepel bij allebei de primers. Ook voelen ze beide erg comfortabel aan; E.L.F. laat wat meer een laagje achter en voelt vettiger aan, Max Factor trekt wat meer in de huid en voel je nauwelijks wat aan. Na het aanbrengen van mijn gezichtsmakeup voelt de linkerkant zachter aan dan de rechterkant, maar is de rechterkant gladder. Aan het einde van de dag zat mijn makeup er nog redelijk goed op, al had ik het idee dat de kant van Max Factor ietsje meer was afgesleten dan de kant van E.L.F., maar het verschil is minimaal.

Conclusie
Ik ben erg tevreden over beide primers, ze doen allebei hun werk erg goed! Persoonlijk zou ik sneller voor die van E.L.F. gaan, omdat hij voor een kleiner prijsje even goed zijn werk doet. Aan de andere kant is de primer van Max Factor wel een stuk makkelijker te verkrijgen en werkt hij ook prima. Fijn dat steeds meer merken, van budget tot high end, primers op de markt brengen! Over deze twee varianten ben ik in ieder geval erg positief!

De primer van E.L.F. is verkrijgbaar op eyeslipsface.nl(/.be) voor €6,80. De primer van Max Factor is verkrijgbaar voor €14,99 bij o.a. Trekpleister, Kruidvat en Etos.

2 thoughts on “2x Primer: Max Factor & E.L.F.

  1. Pingback: FOTD – Party Pinks | Miss Mo's Makeup

  2. Pingback: My Makeup Lookbook 45/14 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

