My Makeup Lookbook 39/2014

Vanaf deze week introduceer ik een nieuwe rubriek: My Makeup Lookbook! Veel mensen hebben problemen met hun dagelijkse makeup, omdat ze geen inspiratie hebben. Voor die mensen en voor iedereen die het gewoon leuk vindt maak ik deze nieuwe rubriek. Elke zondag plaats ik een soort overzicht van mijn makeup van dag tot dag, met nadruk de oogmakeup en het lipproduct. Een soort wekelijks dagboek van makeup! Ik hoop dat deze rubriek in de smaak zal vallen, laat het me weten! Ook verbeterpuntjes zijn welkom.

Maandag
IMG_0379.JPG

IMG_0377.JPG
Op maandag was het de eerste weekdag van de herfst, en omdat het al een tijdje kriebelde om herfstkleuren te dragen, maakte ik daar goed gebruik van! Op mijn ogen droeg ik een matte roodbruine kleur met een zelfde soort tint in mijn crease, maar dan donkerder. Ik gebruikte een matte geelwitte kleur als highlighter in mijn binnenste ooghoek, en maakte de look af met een zwarte winged eyeliner en mascara. Op mijn lippen droeg ik Catrice -Berry Bradshaw, een kleur die perfect is voor de herfst! Een mooie berry tint die niet al te donker is, en dus ook perfect is als je niet zo goed hele donkere kleuren durft te dragen!

IMG_0378.JPG

Dinsdag

IMG_0375.JPG

IMG_0374.JPG
Op dinsdag was ik in een bui voor een iets minder subtiele look. Omdat ik van plan was om fellere lipstick te dragen, hield ik mijn ogen wat subtieler: het enige wat ik op heb is een glimmende kopergele oogschaduw, olijfkleurige winged eyeliner en zwarte mascara. Op mijn lippen draag ik een van mijn favoriete roze lipsticks, de felle barbieroze kleur Trendy van het Italiaanse merk Shaka. Deze heb ik gekocht toen ik op vakantie was in Rome, Shaka heeft zo ongelofelijk veel makeup! Ik denk dat het totale schap wel 4/5 meter lang was, met alle soorten makeup in super veel kleuren. Ik hou van deze kleur en dit merk!

IMG_0376.JPG

Woensdag

IMG_0372.JPG

IMG_0371.JPG
Op woensdag was ik vrij, maar zouden we op school aan een project werken en had ik mijn rijles om 8 uur ’s ochtends gepland. Veel tijd en zin om uitgebreid te makeuppen had ik dus niet! Op mijn ogen droeg ik een shimmerende huidskleurige oogschaduw met een licht beige highlighter in mijn binnenste ooghoek, zwarte eyeliner en mascara. Op mijn lippen droeg ik lekker niks naast een klein beetje Rosebud Salve.

IMG_0373.JPG

Donderdag

IMG_0385.JPG

IMG_0384.JPG
Donderdag vond ik het tijd voor een favoriete ooglook; matte en simpel! Over mijn hele ooglid draag ik een beige/vanille matte tint, en in mijn crease een matte olijfkleurige oogschaduw. Zwarte eyeliner en mascara erbij en klaar! Op mijn lippen draag ik een Lipfinity van Max Factor. Welke kleur kan ik niet vertellen omdat het niet op de huls staat, maar als ik op de website kijk, lijkt hij erg op Essential Pink. Een mooie kleur van veraf, maar zelf vind ik hem van dichtbij wat minder doordat hij erg ongelijk aanbrengt en snel scheurtjes geeft door de longlasting formule. Toch is het een tint die ik graag draag omdat ik de kleur erg mooi vind, lekker fris!

IMG_0386.JPG

Vrijdag

IMG_0382.JPGimage
Een trend van afgelopen jaar was roségoud. Sieraden, kleding, schoenen, overal zag je de kleur terug. Persoonlijk houd ik niet zo van gouden sieraden maar roségoud kan ik wel waarderen! Vandaag draag ik dus ook een overloop van roségouden oogschaduws op mijn hele ooglid: lichte kleur in de binnenhoek, middenkleur in het midden (goh..) en de donkerste kleur alleen in mijn buitenste ooghoek. Blenden blenden blenden, bruine eyeliner en zwarte mascara erbij, en klaar waren de ogen. Qua lipstick wilde ik vandaag iets natuurlijk, en heb ik gekozen voor de mooie tint In A Rosegarden van Catrice. Een van mijn favoriete neutrale tinten van dit moment!
image

Zaterdag
Blegh! Op zaterdag was ik van plan om me lekker op te maken, maar werd ik tijdens het paardrijden in de ochtend compleet ziek na het eten van gojibessen.. De tweede keer in anderhalve week! Kennelijk kan ik er niet tegen… Vandaag dus helaas geen makeup! In de ochtend droeg ik wel een klein beetje bruine eyeliner en wat mascara naar paardrijden.

Zondag
image
image
Mijn opa en oma zijn al heel erg lang samen, maar besloten om 5 jaar geleden toch in het huwelijksbootje te stappen. Daarom gingen we vandaag gezellig uit eten met de familie en besloot ik om lekker full face te gaan makeuppen! Op mijn ogen draag ik een zilvergrijze kleur, met een bruine kleur geblend tot een soort smokey eye. Daarbij draag ik mijn favoriete zwarte eyeliner en zwarte mascara. Op mijn lippen draag ik Catrice – Matt-erial Girl, een hele mooie paarsroze matte kleur. Dit is de eerste keer dat ik deze draag, maar ik hou er nu al van! Op mijn gezicht draag ik een laagje BB cream van Catrice, een Bronzer en perzikoranje blush van Essence en een beetje Soo Glow highlighter . Ook heb ik mijn haar een heel klein beetje gekruld voor een wat feestelijker effect!
image

Dit was mijn eerste week in makeup, ik hoop dat het leuk was!

6 thoughts on “My Makeup Lookbook 39/2014

Geef een reactie

