2x NYC Mascara

Vandaag heb ik twee lekkere goedkope mascara’s uitgetest voor jullie, namelijk de NYC Big Bold Volume by the Lash en de NYC Big Bold Curl, beide in Ultra Black. Beide komen uit de Big Bold lijn van NYC en beloven, heel verassend, tot wel 12x meer volume te geven aan je wimpers en ze perfect te scheiden. Verassend genoeg beloven de mascara’s precies hetzelfde, terwijl je toch verwacht dat de Curl-variant ook echt… Krult. Ik ben benieuwd!

IMG_0359.JPG
De verpakking van beide mascara’s vind ik leuk, lekker opvallend in je stash! De Volume mascara is fel geel met in dikke zwarte letters van ongelijke grote de naam van het product. Door de felle kleur en dikke letters vind ik deze mascara erg stoer overkomen! De Curl mascara oogt daarentegen juist erg vrouwelijk, door de iets minder felle groene kleur en de zwierige, metallic roze letters. Beide verpakkingen zijn redelijk groot, maar persoonlijk vind ik dat fijner vasthouden dan een hele smalle mascara. De verpakking is goedgekeurd!

IMG_0367.JPG
De borsteltjes zijn in een woord GROOT. De Volume variant is een simpel smal-breed-smal borsteltje, de Curl variant loopt in een curve, zoals krullende mascara’s dat wel vaker hebben. Het voordeel van een grote borstel is dat je al je wimpers in een keer kan doen, het nadeel is dat je ook makkelijk mascara op elke andere plek op je gezicht krijgt. Persoonlijk vind ik het borsteltje van de Volume mascara het fijnste werken, doordat hij goed bij al mijn wimpers kan. Door de vorm van de Curl mascara merk ik dat hij minder goed bij mijn binnenste wimpers komt.
Dan nu de echte test: hoe doet de mascara het op mijn wimpers? Op onderstaande foto’s zie je bovenaan mijn wimpers zonder mascara, in het midden de Volume mascara en onderaan de Curl mascara.

IMG_0368.JPG

IMG_0369.JPG
Ik ben niet ontevreden! De mascara’s maken mijn wimpers goed zwart en geven er ook wat volume aan. De 12x halen ze niet, maar toch zie ik verschil, maar vooral in de lengte. Van nature heb ik al iets langere, donkerdere wimpers, en het effect van deze mascara’s vind ik erg mooi. Ik merk wel dat de Curl mascara wat meer klontjes geeft dan de Volume variant en dat het krullende effect ook niet overweldigend is. Daarvoor zou ik hem dus niet kopen.

Als je op zoek bent naar een leuk mascara’tje die je wimpers redelijk volume geeft en je niet op zoek bent naar enorm veel krul, dan zijn beide mascara’s goed te doen. Zelf zou ik voor de Volume mascara gaan, omdat die meer doet wat je ervan verwacht dan de Curl-variant.

Beide Mascara’s zijn te koop voor €4.29

One thought on “2x NYC Mascara

  1. Pingback: FOTD – Party Pinks | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

