FOTD – Brown & Burgundy

Gisteren nam ik weer eens goed de tijd om me mooi op te maken. Tijdens de schoolweek heb ik nooit zoveel zin om helemaal in de makeup te gaan, behalve als ik een belangrijke opdracht heb. Meestal maak ik gewoon mijn ogen op, teken mijn wenkbrauwen bij en smeer wat lipstick of lippenbalsem op. But not today! Op zaterdag doe ik altijd net even iets meer mijn best, ongeacht of ik wegga of lekker thuis blijf hangen met mijn vriend. Dit is het resultaat van mijn spontane makeup-bui: een goed draagbare look, die neutraal is maar toch wat kleur bevat!

image
Zo begon ik, met helemaal niks! In het midden heb ik een klein laagje Catrice BB Cream op en de Catrice Light Reflecting Concealer, beide in de lichtste kleur. Dit heb ik afgepoederd met wat Catrice Waterproof Translucent Powder. Rechts heb ik wat kleur in mijn gezicht gebracht met de Essence Soft Touch Blush in Sweetheart en de Essence Sun Club Bronzer in de lichtste tint. Ook heb ik een beetje Essencet Cream to Powder Highlighter in Look on the Bright Sideaangebracht op mijn jukbeenderen, neuspuntje en kin.
image
(Alle oogschaduwkleuren komen uit het 144 neutral palette van ELF
Toen de basis af was, ben ik verdergegaan met het leukste gedeelte: mijn ogen! Boven zie je mijn oog zonder enige oogmakeup. Als eerste heb ik mijn wenkbrauwen bijgetekend met de lichtste kleur uit de Catrice Eyebrow Set, en een laagje Essence I Love Stage Eyeshadow Base aangebracht op mijn hele ooglid.
image
Boven heb ik licht rozige, neutrale shimmer kleur aangebracht op mijn hele bewegende ooglid. Daarna heb ik een paarse burgundy/cranberry kleur gepakt en die aangebracht in mijn buitenste ooghoek en in mijn crease.
image
Toen heb ik een hele donkere, paarsbruine kleur met glimmers subtiel geblend in mijn crease om de gehele ooglook wat donkerder te maken. Als laatste heb ik mijn look afgemaakt met de ELF Gel Eyeliner in Coffee en een laagje Big Bold mascara van NYC (beide reviews binnenkort online!).
image
Op mijn lippen heb ik twee laagjes Catrice Ultimate Shine Lipstick in What’s Apricot? op. Een kleur die ik niet vaak draag, wat ik wel zou moeten doen! Het is een lieve, frisse perzikkleur met een mooie glans. Neutrale lippen passen mooi bij deze look, maar felroze of rood was waarschijnlijk ook mooi geweest!
image
Het totaalplaatje! Ik vind de look erg goed gelukt, en vind hem erg geschikt voor een dagje weg bijvoorbeeld, of gewoon voor school zelfs als je wat meer van het experimenteren houdt! Deze look is lekker neutraal, maar geeft me net wat extra’s dan gewoon een neutrale look met bruintinten. Door de bruine eyeliner wordt de look wat minder hard, maar met zwart had ik hem ook mooi gevonden. Of doe eens gek en probeer hem met paars! Dat vind ik altijd leuk aan makeup; alles kan, alles mag, laat je creativiteit los! 😉

Wat vinden jullie van de look? En experimenteren jullie ook veel met kleuren, bijvoorbeeld met verschillende kleuren eyeliner?

Geef een reactie

