Mini Essence Haul

Yess, een paar weken geleden lagen de nieuwe producten van Essence en Catrice eindelijk in de schappen! Ik heb van beide merken niet super veel meegenomen (ik heb toch een studentenbudget ;)), maar de Essence producten die ik meegenomen heb, stelden mij niet teleur! Ik heb de Longlasting Lipstick in 14 Adorable Matt! en beide Soo Glow Cream to Highlighter Powders in 10 Look on the Bright Side en 20 Bright up your Life in mijn mandje laten vallen!

IMG_0283.JPG

Cream To Highlighter Powders
Naar dit product heb ik zo erg uitgekeken! Eindelijk een budget highlighter die makkelijk vekrijgbaar is, en ook nog eens in twee tinten. Persoonlijk had ik nog geen ervaring met cream producten, dus was het wel even wennen.

IMG_0295.JPG

Look on the Bright Side is een witte highlighter met een vrij koele ondertoon, al lijkt hij in de verpakking een warme ondertoon te bevatten. Sinds ik hem heb, gebruik ik hem vrijwel iedere dag omdat het effect zo mooi is! Op de foto met flits zijn de glitters mooi te zien.

IMG_0294.JPG

Bright up your Life is een roze highlighter met een warmere ondertoon dan Look on the Bright Side, al vind ik hem nog steeds vrij koel. Deze pak ik toch wat minder vaak omdat hij, in tegenstelling tot de witte variant, meer een glitterend effect geeft dan echt een glow. Toch is deze erg leuk voor feestjes!

IMG_0298.JPG

Let alsjeblieft niet op de slordige eyeliner, hij werkte niet mee vandaag!
Links op de foto kan je Look on the Bright Side zien, waarvan ik per ongeluk iets teveel gebruikt heb… Het product is dus wel vrij zuinig! 😉 Als je hem subtieler aanbrengt, geeft hij een hele mooie glow aan je gezicht, precies wat een highlighter moet doen! Rechts heb ik Bright up your Life aangebracht op mijn jukbeenderen. Ook deze geeft een mooi effect, maar de glitters lijken in het echt wat minder subtiel dan die van de witte variant. Het aanbrengen gaat gemakkelijk, maar je moet wel oppassen dat je niet teveel aanbrengt en ervoor zorgen dat je het product goed uitsmeert zodat je geen strepen glitter op je wang hebt. Het product voelt in het begin aan als een crème, waarna het bij het aanbrengen inderdaad veranderd in een poeder!

IMG_0281.JPG

Longlasting Lipstick
Over de lipsticks van Essence ben ik altijd erg enthousiast! Hun lipstick in Be Natural draag ik vrijwel iedere dag, en over het algemeen hou ik van mooie, rode lippen. Ook ben ik gek op matte kleuren; Adorable Matt behoort, zoals de naam al verklapt, tot de nieuwe matte finishes van Essence. Ik was dus dubbel zo nieuwsgierig naar deze kleur!

IMG_0296.JPG

De kleur valt me zeker niet tegen! Erg speciaal is hij niet, maar dat maakt hem juist erg toegankelijk voor veel mensen. Gewoon een mooie, iets donkerdere rode kleur. De matte finish is na het swatchen nog niet erg zichtbaar, maar na een paar minuten is hij vrijwel compleet matte opgedroogd, mooi! Deze kleur zal ik met veel liefde dragen, zowel naar feestjes als op een gewone dag, wanneer ik zin heb in iets anders.

IMG_0291.JPG

Conclusie
Ik ben erg enthousiast over deze drie nieuwe producten van Essence! Beide highlighters geven een mooi effect en ook de lipstick geeft je een chique uitstraling. De producten zijn zowel geschikt voor een avondje uit als voor een gewone schooldag, voor de rode lippen lovers onder ons 😉 Op de full face foto hierboven draag ik Adorable Matt op mijn lippen en Look on the Bright Side op mijn jukbeenderen, puntje van mijn neus en op het onderste puntje van mijn kin. Samen geven de producten een heel erg mooi en chique effect, I love it!

De highlighters zijn te koop voor €2.89, de lipstick is te koop voor €2.39. Fijne prijsjes voor fijne producten!

2 thoughts on “Mini Essence Haul

  1. Pingback: My Makeup Lookbook 39/2014 | Miss Mo's Makeup

  2. Pingback: My Makeup Lookbook 51/14 | Miss Mo's Makeup

Geef een reactie

