Essence – All About Nude Eyeshadow Palette

Bij de vorige assortimentswissel van Essence werd de nieuwe lijn All About … geintroduceerd, waarin 4 schattige oogschaduwpalletjes uitgebracht werden. Bij de aankomende wissel zullen er weer een paar nieuwe variaties toegevoegd worden, maar omdat deze palettes blijven wil ik toch graag de populaire Nude variatie laten zien!

IMG_0184.JPG
Het doosje is gemaakt van plastic, maar voelt niet heel erg goedkoop aan en is lekker compact. Handig om mee te nemen!

IMG_0185.JPG
Dan de kleuren! Het palette bevat 6 neutrale kleuren, variërend van licht naar donker. Stuk voor stuk leuke kleuren waar je veel verschillende looks mee kan maken. De kleuren hebben geen eigen naam. 3 van de 6 kleuren bevatten glitters, en 3 hebben een matte tot satin finish.

IMG_0186.JPG

IMG_0188.JPG
Links Boven – Een shimmery, lichte geel-beige kleur.
Midden Boven – Een satin, babyroze kleur.
Rechts Boven – Een erg glimmende taupe-bruine kleur.

Links Onder – Een lichtere zalmroze shimmery kleur.
Midden Onder – Een donkere, glimmende, bruine kleur.
Rechts Onder – Een donkere, matte/satin, wijnrode kleur.

IMG_0189.JPG

De swatches! Alle kleuren geven behoorlijk wat pigment af, zelfs de lichtere kleuren. Op de foto lijkt kleur Midden Onder een shimmer te bevatten, maar op de swatch lijkt hij eerder matt. Ik vind het palette erg leuk! De oogschaduws kruimelen bijna niet en voelen zacht aan.

IMG_0198.JPG
Op het oog zijn de kleuren niet meer zo sterk te onderscheiden als in het palette, maar dat is vaker zo. Toch zijn de kleuren erg mooi. Op de bovenste twee foto’s zie je puur de oogschaduw. Voor veel mensen is dit misschien genoeg, likje mascara erbij en go! Zelf draag ik er altijd een winged liner bij, wat je kan zien op de onderste foto. Als basis heb ik de Essence I love stage oogschaduwbasis gebruikt, als eyeliner de Essence Liquid Eyeliner Waterproof en als mascara de Catrice Better Than False Lashes in Ultra Black.

IMG_0199.JPG
(sorry voor de gekke belichting, mijn camera en het weer werkten niet helemaal mee…)
Ook op het totaalplaatje geven de oogschaduws een mooi effect. Op mijn gezicht draag ik verder niet veel; onder mijn ogen wat Catrice Re-Touch Light Reflecting Concealer in 010 Ivory (Niet meer verkrijgbaar), op mijn wenkbrauwen de lichtste kleur van de Catrice eyebrow kit en op mijn lippen de kleur Teddy Brown (Niet meer verkrijgbaar) van Catrice.

Conclusie
Ik ben erg enthousiast over het All About Nude palette van Essence! De kleurtjes zijn gevariërd, geven veel pigment af en voelen zacht aan. Je kan met dit palette zowel lichte dagelijkse looks maken als wat zwaardere neutrale looks, voor ieder wat wils dus. Mocht dit palette niks voor je zijn, niet getreurd! Essence heeft een totaal van 5 variaties van dit palette, dus er zal vast wel wat voor jou bijzitten! De oogschaduws zijn voor €3,59 bij het Kruidvat en de Trekpleister.

Geef een reactie

